Där regnbågen slutar

Musikal:

Musikal:
2,2

Handling: Mikael Persson är på väg att förverkliga sin dröm, en stor musikal med några av Sveriges främsta artister och med sig själv i huvudrollen. Men bara några veckor före premiären knackar kronofogden på dörren och tvingar ut Mikael och hans familj på gatan.

År: 1999
Mona Malm
Karin Grandin
Nina Gunke
Lena Strömdahl

Tycker alla hans filmer är lite underliga. Den här har ett bra budskap och men filmen är ojämn och emellanåt känns det som att man kan halvtitta på filmen men ändå inte missa något viktigt. Gillar dock att de satsar på bra skådespelande sångare tilö musikalen.

Denna film var ojämn, emellanåt visades riktigt konstiga scener och det var något med stämningen jag inte gillade. Tycker inte om huvudrollsinnehavaren Göran Stangertz heller.
Å andra sidan kände jag vid budskapet, "man ska inte ljuga" och jag kände att man återigen har lärt sig att det är fel att leva i en drömvärld. Bra skådespel av Pernilla August och Rolf Lassgård.

Widercrutz

härlig musik, men filmen var sådär...

deepbluesea

En bra film. En kille gör musikal om sitt liv med några kända artister som te.x Helen Sjöholm Tommy Körberg och några till.

Glädjekällan (1993)
Händerna (1994)
Höst i paradiset - Glädjekällan 2 (1995)
Spring för livet (1997)
Ögat (1998)