De tre musketörerna

Handling: Unge D'Artagnans största dröm är att bli musketör, precis som hans pappa var. Han beger sig till Paris för att att ansluta sig till Musketörerna. Men när han kommer dit har den onde kardinalen Richelieu löst upp deras gemenskap och ersatt dem med sina egna vakter. D'Artagnan söker upp musketörernas gamla högkvarter...

År: 1993
Philip Tan
Erwin Leder

Copyright Buena Vista Pictures

Nikita

Jag tror inte jag har sett denna sedan dess biopremiär; vid det tillfället var jag 10.

Jag vet inte vad andra säger, men jag kan inte låta bli att störa mej en aning på att dialogen är på amerikansk engelska, ty handlingen utspelar sej ju Frankrike.
Trots detta så tycker jag nog fortfarande att filmen är ganska bra; kommer ihåg att jag tyckte att många scener var väldigt hisnande då jag såg den första gången.

Ett plus också för filmmusiken med Bryan Adams, Sting och Rod Stewart.

Miss_Archive

Jättebra film, älskar Kiefer Sutherland, och Oliver Platt är så himla rolig, haha.

en bra film nästan en klassiker, den visas varje jul så man ser den ju iaf då o då :)

En bra classicer.jag gillar den mycket.

Kejnoo

Ooh, den här filmen har man väl sett ett antal ggr men gillar den fortfarande, så nog har den någonting där.

det går inte att beskriva, den här filmen var rolig och bara bra.
Charlie Sheen när han är som bäst :)

Shellix

En helt OK musketör-film. Bra slagsmåls- och fäktningscener, och inte tråkig för en sekund. Men manuset är lite klicheé- aktigt. Dock med vissa ljusglimtar som:
"Only a fool would try and arrest us twice in one day. "
"You're under arrest."
"A fool."
"Are you coming peacefully or do you intend to resist?"
"Oh don't be so stupid, of course we intend to resist! Just give us a moment, all right?"
Hehe... ;)