Pokémon - Filmen

2,1

Handling: Äventyret förvandlas till explosiv action när Mewtwo, en Pokémon skapad utifrån DNA från Mew och den mest sällsynta av alla Pokémon, gör debut. Fast besluten att bevisa sin överlägsenhet, lurar Mewtwo in Ash, Pikachu och de andra, i en Pokémonmatch utöver det vanliga. Mewtwo mot Mew. Superkloner mot Pokémon. Det är den största kampen.... med världens framtid som insats!

År: 1999
Lisa Ortiz
Kayzie Rogers
Kôichi Yamadera

Hanes

Den första och klart, klart bästa filmen i serien. Jag var ett stort Pokémon fan när jag såg den här (vilket jag är lite fortfarande) så jag såg den på premiären på bio. Det är inte ofta jag börjar gråta på bio, men på den här filmen var jag tvungen att släppa en liten tår. En mellan trea får filmen..

Cruel_Intentions

Jag tycker det är extremt dåligt att denna film har hamnat på listan 1 av de 10 sämsta filmerna... vilket är helt fel, jag såg den här filmen för ganska många år sen ( när jag var 10) och jag älskade den, jag kan tänka mig att i dagens läge skulle jag tycka att visa saker i den är larvigt. men ni som satt betyg på den här filmen är vuxna och ni har inte rätt att döma en film för barn! filmen har starka budskap om kärlek och vänskap, och har till och med visa sorgliga scener som gör att man börjar gråta. filmen är den perfekta barn filmen och värd en 5 a den får en 4 a av mig för att ett mästerverk bör kunna ses av alla vilket denna inte kan. men filmen får vilken 1-12 åring som helst att gråta och skrata.

ABSOLUT EN AV DE BÄTTRE BARN FILMERNA!

filmernas härskare

Allvarligt talat. jag var en stor Pokémon-fan när jag var vid 10 eller så. Jag köpte korten, spel och denna film. Och det jag vill säga är att detta är ohälsosamt. Det upptäckte jag när jag var 12 eller så ( ! ) så jag har fått massor av onödig informatoin i skallen och slösat mycket pengar på denna skit. det är bara beroendeframkallande och bör inte rekommenderas till mindre barn. Förbjud Pokémon!

movie-king

trea eftersom jag tyckte om den när jag var liten

KatrinaL

Jag såg den här filmen första gången när jag var typ 6 och älskade den då. Det gör jag lite fortfarande. Jag såg den nu när jag är äldre med min bästis och jag började visserligen inte gråta och tyckte att den var världsbäst som när jag var lten, men jag tycker fortfarande att den är väldigt bra för att vara en barnfilm. Den visar ju inte barn att man ska slåss, utan snarare att om man är flera är man starkare än bara en och att kärleken övervinner allt. Filmen är värd en femma och är mästerverk i barngenrer, men som också några andra har sagt så bör ett mästerverk kunna vara bra i alla åldrar. Jag ger den en stark fyra.

Star-Basse

Helt okey barnfilm =)

Såg den med några kompisar för många år sedan.
Då tyckte jag att den var helt okej. Den var ganska häftig att se på. Betyg=2,5.

oki oki oki. inte mer än 2.

Hemskt mesig film. Innehåller inte ens humor som kan rädda den...

Krokus

go pokémon!! filmen e såå brra!!

Filmen är animerad

Pokémon 2 - Ensam är stark (2000)
Pokémon: Mewtwo Returns (2000)
Pokémon 3 (2001)
Pokémon 4Ever (2002)
Pokémon 5: Heroes (2003)
Pokémon 6 (2004)
Pokémon 7 - Destiny Deoxys (2005)
Pokémon 8 - Lucario och Mysteriet med Mew (2006)
Pokémon Ranger and the Temple of the Sea (2006)
Pokémon: Darkrai slår till (2008)
Pokémon: Giratina och krigaren från himlen (2008)
Pokémon: Arceus och livets juvel (2009)