Ocean's Eleven

Ocean's Eleven Köp filmen på CDON
3,6

Handling: Danny Ocean planerar århundradets stöt - att länsa några av Las Vegas största casinon. Han tänker göra det under en omtalad boxningsmatch och till sin hjälp har han elva vassa killar som sätter allt på spel för att lyckas genomföra den farliga kuppen.

År: 2001
Eddie Jemison
Shaobo Qin
Don Cheadle

kalles

Mycket bra underhållning, men desto sämre spänning..
Skådisarna sköter sitt jobb hyffsat i överlag..
Men filmens tempo och sammansättning känns rätt klyschigt, och slutklämmen är inte lika spetsig som den bör vara på en sån här "heist-movie"..
Musiken är det största pluset..

I grund och botten så är filmen faktiskt ganska dålig. Ett gäng bovar ska genomföra en storkupp på ett kasino. Givetvis är kuppen väldigt svår och riskerna är stora. Allting måste stämma för att planen ska fungera och självklart så faller allt på plats. Som gambler gillar jag att uppskatta riskerna, men efter att sett över ett tiotal ganska troliga faktorer som kan gå fel i deras kupp så slutade jag helt enkelt att räkna och började förlora intresset i filmen.

Hela filmen är, precis som många andra liknande filmer, overklig och för smart för sitt eget bästa. Den är en overklig Hollywood-saga där kuppmakarna mot alla odds genomför en näst intill omöjlig plan. Behöver jag ens nämna att det är ett är ett litet kärleksdrama med i filmen..? Tror ni att han får tjejen i slutet? ^^

Hela konceptet är uttjatat från många andra (bättre) filmer och ganska tunt på innehåll. Hade det inte vart för att filmen innehåller en del roliga dialoger och att den faktiskt är lite spännande så hade jag underkänt det totalt, men nu får den i alla fall en godkänd tvåa som jag bjuder på.

Sofia92

Filmen är bra, men tempot är på tok för lågt och därför faller den ihop och blir en film i mängden, tyvärr. Musiken är bra, och skådisarna och manuset känns okej. Men jag hade väntat mig lite mer spänning, slutet tycker jag är för mesigt, allvarligt talat.

Den här typen av filmer uttråkar mig. Det ger mig inget. Filmen i sig är helt okej även om stämningen på ett vis inte riktigt tilltalar mig.

Tråkig tycker jag. Uppföljarna är bättre men det säger mer om första filmen.

duger att titta på en lördags kväll me chips och cola men inget mer

en medel 3

Umbrellagirl

Den här filmen är bland den sämsta filmen jag någonsin sätt!!

En 3+ som film, i sin egen genre & som underhållningsvärde.

Taglines: Are You In Or Out? / 3 Casinos. 11 Guys. 150 Million Bucks. Ready To Win Big? / They're Having So Much Fun It's Illegal. / Place your bets

Detta är en film som är bra, kanske tom. riktigt bra, men aldrig ens i närheten av en 4 i betyg utan ligger och skrapar i taket på trean.
En helt klart skön film som är stjärnspäckad och därmed också full av en massa olika härliga karaktärer. Garcia är riktigt skön som kaxig casinochef - en av hans bättre roller faktiskt.
Rätt sköna repliker/dialoger. Man måste verkligen hänga med på noterna för att inte missa detaljer i det som sägs - alltså ingen umgås-socialt-samtidigt-som-man-tittar-film (!).
Blev lite besviken då filmen inte höjer sej mer när så många stjärnor är med. Men dels är det väl delvis en del manusarbete som skulle kunna finslipas, dels längden och därmed tempot på filmen - vilket jag för övrigt tycker att alla tre filmer i Oceans-trilogin har problem med. Var är den stora spänningen? Denna del 1 och del 3 är bäst, del 2 klart sämre.
Citat av film_alex som jag håller med om: "Hela filmen är, precis som många andra liknande filmer, overklig och för smart för sitt eget bästa". Tillägger själv att filmen är överskattad.
Detta är helt ok underhållning, men filmen hamnar kanske ngt tveksamt i DVD-samlingen till ett mkt lågt pris. Visst kan man se om detta, men du kan hitta bättre favoritfilmer du hellre vill se om.

Trivia: Matt Damon's part as the pick pocket was meant for Mark Wahlberg. 'Bruce Willis (I)' was originally cast as Danny Ocean, but had to pull out due to scheduling conflicts. / George Clooney had a keg of Guinness installed in his dressing room. / Henry Silva and Angie Dickinson, who both appeared in the original Ocean's Eleven (1960), make cameo appearances during the fight scene.

olleen

sk*tbra film! brad pitt är helskön

Lovlinesss_3

Tycker att denna filmen är bra, intressant stöt som löses på ett kul/bra sätt.

Storslam i Las Vegas (1960)
Ocean's Twelve (2004)
Ocean's Thirteen (2007)