Stoned

Stoned Köp filmen på CDON

Handling: Artisten, rockstjärnan, modeikonen, kvinnokarlen, den talangfulle musikern och den brittiska undergroundkulturens främste föregångare – Brian Jones var allt detta och mer därtill. På de sju år som gick från det att han grundade The Rolling Stones till hans ödesdigra nattdopp i sin swimmingpool, blev Jones en legend, en musikalisk begåvning som hela tiden utmanade gränserna och som skapade världens största rockband.

Jones levde det mytomspunna 60-talets rockstjärneliv ända ut i fingerspetsarna och hade världen i sin hand. Men liksom många av sina vänner och likasinnade, som Jimi Hendrix och Janis Joplin, gick han vilse på vägen. I juli 1969, bara ett par veckor efter det att han sparkats från sitt eget band, hittades Brian Jones död på botten av sin swimmingpool.

Regissör: Stephen Woolley
David Morrissey
Amelia Warner

Copyright NonStop Entertainment

tinytom

Detta är berättelsen om Brian Jones,grundaren av inte helt okända rockbandet Rolling Stones.
Som fan av den gruppen förväntade jag mej många sköna hits men på ljudbandet rullade cover efter cover upp.
Berättarspråket är bitvis hoppigt men handlar mestadels om en man som hjälper Brian och dennes flickvän Anna med byggnation i trädgården hemma hos Brian.
Detta är långt ifrån ett mästerverk men man fängslas ändå av den på ett skönt sett så mitt betyg blir :3/5
Vill du se ett drama?Se denna.
Är du ute efter Stones musik? Se en konsert i stället.
Berga

ToxicAvenger

En besvikelse...

Nej usch. Fattar inte varför jag tittade på den här filmen, än mindre att jag klarade av att se hela :S

Spike

Långtråkig. Det är nog bara för att den är baserad på en sann historia som den inte får en etta.

manne747

Riktigt bra film, rocknrolliv på 60talet e ett härligt tema för en film. Rent filmtekniskt; foto, skådespelarinsatser osv. är den lite för dålig för att få toppbetyg, men den är helt klart sevärd.

Tanden

Jag vet inte om femman är så solklar, men det är en rikitgt bra film det här. Gillar du filmer med lite narkotika och liknadne i så ska du klart se detta, en mycket bra story och ett magnifikt skådespel. Roligt att man fick reda på lite om den bortkomnna roling stones medlemmen också! Sen är ju Tuva Novotny så sjukt snygg också =)

c00per_91

Intressant biografi över Brians liv. Man behöver inte gilla musiken för att se filmen. Endel skådespelare är jätte bra.. Särskilt han som spelar byggarbetaren. Ibörjan hade jag svårt att koncentrera mig på filmen, pga ett jätte roligt nalle puh skämt framfört av en av mina polare xD

Biopremiär: 2006-05-05