Djungelboken

Djungelboken Köp filmen på CDON

Handling: Den lilla människobabyn Mowgli är föräldralös. Han har ingenstans att bo i Indiens djungel. Men så räddas han av pantern Bagheera som bär barnet till en vargfamilj.

År: 1967

Bert-Åke Varg
Guy De La Berg
Gunnar 'Knas' Lindkvist

Evenstar_92

Den enda Disney som aldrig fallt mig i smaken..
Och det är ju lite tragiskt, eftersom jag gillar alla andra Disney också kommer den här och förstör allt.
jag vet inte vad det är heller, tror jag stör mig på de flesta karaktärer förutom Bagera.

En bra och skön film. Snygg gjord och härlig musik och karaktärer.

manne747

Baloo är bäst. Världsklass! Bästa Disneykaraktären någonsin? Resten är väl knappt godkänt, men Baloo skulle få vadsomhelst att lyfta.

Många scener och karaktärer är helt fantastiska men hela berättelsen i sig är medelbra.

Det här är en av mina favoriter från Disney och en riktig klassiker. Gillar hur den är tecknad med fina detaljer och miljöer och de svenska rösterna är underbara, speciellt Beppe Wolgers som Baloo. Dessutom är flera av låtarna i filmen odödliga. Dessutom många sköna karaktärer där elefanterna roar mest.

bananasplit_96

Min absoluta favorit-Disney-film, jag har sett den hur många gånger som helst! Den känns ganska annorlunda mot andra Disney-filmer, mycket på grund av djungel-miljön. Eftersom jag är intresserad av sånt så är det förstås ett stort plus! Och förstås alla härliga karaktärer och roliga scener. Samtidigt är det fint med vänskapen och lojaliteten som speglas i filmen. Några enstaka scener är dock inte de roligaste, men för övrigt ger jag denna underbara film en mycket stark femma!

jag älskar verkligen den här filmen, skulle kunna se den om och om igen. Den är så otroligt rolig och slutet var så bra :P

Evenstar_92

Den enda Disney som aldrig fallt mig i smaken..

Ludwig06

Bästa Disney-film.
Fanns även en tecknad serie där djurvännerna var yngre, Lilla Djungelboken, men den är värdelös.

Regndroppe

Söt film. Baloo är helt klart den bästa karraktären. Men Sherri Khan gillar jag inte

Filmen är animerad

Djungelboken (1994)
Djungelboken: Mowgli och Baloo (1997)
Djungelboken: Mowglis äventyr (1998)
Djungelboken 2 (2003)
Djungelboken (2016)