Tusenbröder - Återkomsten

Tusenbröder - Återkomsten  Köp filmen på CDON

Handling: Filmen börjar där tv-serien slutar. Hoffa flyter i land i Estland, efter att hans stulna flyktbåt exploderat. Kan han börja ett nytt liv där eller blir hans längtan efter sin familj i Sverige för stor.

Regissör: Erik Leijonborg
Originaltitel: Tusenbröder - Återkomsten
Alternativ titel:Tusenbröder III (Miniserietitel)
Längd: 01:31, 02:55 (Miniserien)
Ola Rapace
Bisse Unger
Peter Viitanen

Copyright Nordisk Film

Wookad

En bra uppföljare till min före detta favoritserie, minns att jag följde den med spänt intresse. Längtar redan tills den tredje filmen kommer, om det nu kommer någon. Minus för att den var så kort, hade viljat ha den tre timmar lång. Även minus för lite overkliga inslag.

kalles

Usel, bland det sämsta jag sett, ologisk och rent utav en dum film..
Skådespeleriet är genomgående horribelt, och fotot var bland det sämsta jag sett i en långfilm..

Men det värsta var att den var så förbannat orealistisk, t.ex hur kunde "Hoffa" köpa färjebiljetter och åka taxi trots att rikslarm har gått ut efter honom? Varför evakuerade man ett fängelse för att det var en vattenläcka i avloppet? Varför spelar Allan Svensson en gangster?

Otroligt dåligt iallafall..

miox

mycket bra film bästa svenska filmen jag har sett

Inte alls lika bra som den första filmen.

älskar denna film och serien:P

Jag såg säsong två av tv-serien, och jag gillade den. Långfilmen är rätt ok. Ola Rapace är bra i huvudrollen.

struwe

Jag älskade dom två första säsongerna och tycker det är en av dom bästa serier som svt visat. Tyvärr håller denna inte måttet riktigt.Kanske för att förväntningarna var så höga som jag blev besviken,vet ej men nåt men filmen gör att det bara får bli godkänt

heroin

Filmen är mycket bra precis som serien.
Spelfilmen är mycket bättre än SVT-versionen eftersom den sistnämnda känns alldeles för överdriven och overklig.
Men "Återkomsten" som biofilmen hette är spännande och man vill inte sluta titta, man vill alltid att det ska gå bra för stackars Hoffa. Hoffas fru Annelie är filmens olyckliga offer genom hela serien och också hjälten eftersom hon orkar ta sig igenom allt.
Lilla söta Max är gulligare än vanligt i denna film.

Ett briljant avslut på en fantastiskt trilogi - se den.

dinette

En jätte bra fortsättning på serien, men ändå inte så bra handling. men den får ändå en fyra för det är ju svårt att komma på en forsättning.

Mikael

Nu såg jag SVT-versionen men jag betygsätter ändå... Det är en bra film, endel saker är ju inte helt perfekta men den är bra ändå.

Tusenbröder 2 (2003)