Hannibal Rising - ondskan vaknar

Hannibal Rising - ondskan vaknar Köp filmen på CDON

Handling: Den här berättelsen handlar om Hannibal och Mischa Lecter efter deras föräldrar blev dödade i Andra Världskriget.

Regissör: Peter Webber
Originaltitel: Hannibal Rising
Alternativ titel:Hannibal Lecter - Les origines du mal (Frankrike)
Ursprungsland: USA, Frankrike, Storbritannien
Denis Menochet
Ivo Novák
Aaron Thomas

Copyright Nordisk Film

En helt okej presequal till När lammen tystnar. Gaspard Ulliel är bra som Hannibal Lecter men tenderar att spela över ett antal gånger. Storyn är intressant och bra, men den är långt ifrån lika skrämmande och läskig som i de första filmerna om Lecter.

4- hade en del förväntningar på filmen och tycker den lever upp till det men inte helt och hållet. Fin miljö med pampiga scener men storyn hade jag förväntat mig mer av. Det kändes helt enkelt lite slätstruket. Men skådespeleriet är riktigt bra filmen igenom och jag måste ju säga att filmen levererade

Ehm ganska överflödig film.. man kanske bara tycket det eftersom jag ej sett de andra filmerna. Han som spelar Hannibal gör det sjukt bra men filmen ger mig ingenting förutom några blodiga scener. Får dock en trea för är välgjord.

Bra film men starka scener som krävde mitt tålamod att inte bli arg osv. helt klart sevärd

Christiian2

Riktigt bra thriller men inte lika bra som mästerverket ''När Lammnen Tystnar''

manne747

fruktansvärt misslyckad film. Första halvan sitter man å undrar varför filmen saknar dialog, andra halvan sitter man å saknar första halvan där man slapp den undermåliga dialogen.

den där snubben dom hittat för att gestalta den unge hannibal lector övertygar mej inte alls som galen kannibal.

och det är inte spännande alls.

Noisome

Filmen är ett försök till att förklara varför Hannibal blev som han blev. Men den gör inget stort intryck på mig, det känns som om den här filmen inte alls hänger ihop med de andra tre.

Bra handling, bra skådespelare och soundtrack.

Biopremiär: 2007-02-16

Röda draken (1986)
När lammen tystnar (1991)
Hannibal (2001)
Röd drake (2002)