Hannibal

Handling: Den här filmen utgör en fortsättning på "När lammen tystnar". I början vet man inte riktigt var Dr Hannibal Lecter finns någonstans - han kan finnas mitt ibland oss! Förmodligen har han hållit sig "passiv", dvs han har nog inte gjort något brottsligt under några år så han smälter förmodligen in bra i det normala samhället. Men snart ska han återigen visa sin omänskliga sida...

År: 2001

Enrico Lo Verso
Ivano Marescotti

Copyright Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)

Royban

En okay film, som vid första titten uppfattas som sämre än den egentligen är pga de höga förväntningarna man har på en uppföljare till När Lammen Tystnar.
Det är snyggt filmat, och Hannibal är på G som alltid, men det når aldrig riktigt fram... storyn känns tunn och stundvis smått ointressant, och just när man tycker att filmen börjar komma upp i varv så slutar den.

Näe, detta är tyvärr ingen värdig uppföljare, men en ok film är det.

Svag trea.

Rauk_boy

Detta kanske är en vanlig mening som uppkommer fler gånger i alla de recsensioner om denna film men ja säger det i alla fall, den va inte lika bra som ettan. Kändes lite enklare än den första men den lyckades ändå får tittaren (det kanske e bara jag) intresserad.
Jag undrar vad som händer me vår käre Hannibal the Cannibal efter det att slutet inträffar. Fast ja hoppas ändå att det inte kommer en trea, Ooops!, fyra menar jag.

BeckyLou

Onödig film. Trakig story och en väldigt onödig fortsättning pa När lammen tystnar. Anthony Hopkins spelar över nat fruktansvärt och Julianne Moore blaser aldrig riktigt liv i hennes karaktär pa samma sätt som Jodie Foster gjorde. Nagra riktigt daliga scener, tänker da mest pa Ray Liotta och hans huvud...ända inget totalt fiasko sa det blir en tvaa.

Pesole

En otrolig bra film, gillar denna och jag brukar inte tycka om sådana här filmer speciellt mycket. Vilket säger de hela väldigt mycket må jag faktiskt säga.

Det här var för groteskt för mig. Gillade När lammen tystnar bättre. Dessutom passade inte Julianne Moore som rollen. Jodie Foster gjorde den på sitt viss och det fick inte Moore till. Hopkins är bra som Hannibal dock.

Spike

Inte riktigt min typ av film men den var spännande och riktigt läskig på ett annorlunda sätt jämfört med skräckfilmer. Jag gjorde det stora misstaget att äta en tallrik fil medan jag tittade och mådde sjukt illa då jag såg de morbida scenerna i mitten av filmen. En sak är säker, jag kommer att drömma mardrömmar om Hannibal Lecter under den kommande veckan.

Milla86

Jag blir så äcklad av den här filmen. Liksom sin föregångare är den spännande rent psykologiskt och som thriller, men delarna när man får se avskuren hud kan jag hoppa över. Lite för mycket blod för min smak.

Anthony Hopkins passar perfekt i rollen som skräckinjagande kannibal. Julianne Moore är också en utmärkt skådespelare (är faktiskt mycket lik Jodie Foster som spelade Clarice i den förra filmen).

Rauk_boy

Lovlinesss_3

Älskar den här filmen, spännande att se hur Hannibal förvandlas till det hemska monster som alla säger att han är. Otroligt vackra landskap och vyer i början av filmen I´m i löve.

Den här filmen gillade verkligen inte jag..

Röda draken (1986)
När lammen tystnar (1991)
Röd drake (2002)
Hannibal Rising - ondskan vaknar (2007)