Butterfly Effect 2, The

Butterfly Effect 2, The Köp filmen på CDON
1,8

Handling: Kan du förändra ditt förflutna utan att påverka din framtid? Uppföljare till 2003 års film där man kan förändra sitt förflutna genom att minnas gamla blackouter och förändra vad som skedde

Regissör: John R. Leonetti

Gina Holden
Lindsay Maxwell
Dustin Milligan
Malcolm Stewart

Alltså, nej ... varför gör man så här? Jag blev mycket förtjust i Butterfly Effect (2004), och fick automatiskt höga förväntningar när jag hörde talas om uppföljaren. Denna är dock sämre på alla tänkbara sätt. Mindre hjärta och hjärna och sämre skådespelare. Sisådär effekter och spretigt soundtrack. Storyn är ogenomtänkt och flyter inte på som den ska, och man riktar in sig på fel områden. Medan Evan i ettan gör det han gör för att rädda människorna han älskar larvar Nick i tvåan runt utan att göra ett enda dugg. "Förmågan" som det antyds att han har fullföljs aldrig - det verkar som om han förflyttar sig i tiden helt slumpartat, och han lägger sin tid och energi på materiellt trams. Detta får honom att framstå som självisk och osympatisk - jag tyckte verkligen inte om honom. Den usla avrundningen verkar även förmedla signalen att det i likhet med ettan finns ett alternativt slut som ingen har fått se. Tråkigt, ointressant och onödigt.
"I'd do anything for you guys. You know that, right?"

Natta or Tattis

Såg ettan igår som var himla bra. Tyckte väl inte tvåan lät lika bra och det var den verkligen inte heller. Tycker inte den var sevärd.

heroin

Kan vara den sämsta skiten jag någonsin sett. Har ingenting gemensamt med ettan förutom namnet och förmågan att resa i tiden.

Jor3x

Mycket sämre än ettan, tråkigt, men den är udda på sitt eget sätt så den är värd att se.

Sweet_Jenny

Jga tyckte den här filmen var bättre än första filmen, men det är bara min åsikt... Ganska bra den får en medel trea.

"I'd do anything for you guys. You know that, right?"

Star-Basse

Godkänd men inte alls i sama klass som 1:an.. 1:an ä mkt bättre!

producenten

Oh no... Detta var inget att hänga i granen. Så grymt dålig i jämförelse med ettan. Det fanns ingen story i den.. den var spretig och det enda jag tänkte på var att ettan är så ofantligt mycket mer välspelad och berättad. Jag är besviken att de gjorts en uppföljare till en sådan bra film. Den förstör... Säger bara tråkigt

Butterfly Effect, The (2004)
Butterfly Effect 3 (2009)