Boxaren

Sport:

Boxaren Köp filmen på CDON
Sport:
3,7

Handling: Efter 14 år i fängelse kommer den förre IRA-medlemmen Danny Flynn ut från fängelset. Han återvänder till sina gamla kvarter, till sin tonårskärlek och till sina gamla vänner. Men verkligheten har sprungit förbi honom, och eftersom han tar avstånd från kriget blir han kraftigt motarbetad. Oscars-vinnande Daniel Day-Lewis (I faderns namn, Min vänstra fot) spelar huvudrollen som Danny och Emily Watson (Breaking the waves) spelar Maggie, hans gamla flickvän som nu gift sig med en annan IRA-medlem och har en son.

År: 1997

Andrea Irvine
Joan McGarry
Theresa McComb
Catherine Dunne

Tyckte att den ibland var rätt seg och småtråkig. Behållingen var skådespeleriet. Svag trea i betyg.

jonas_pamparius

En gripande och intressant historia som tangerar verkliga problem. Dessutom med fenomenale Daniel Day lewis.

stankovic

Grymt bra ett måste för alla som gillar Boxning.

Mattias15

En stillsam historia om en man som tar kampen mot sitt gamla jag, och mot människor som han en gång känt efter att ha spenderat en tid i fängelse. Detta är ganska mörkt filmat med mycket dysterhet i. Inte mycket Lycka i denna film och det gör så att det känns väldigt verkligt hela vägen, och långt bort från hollywood.
Inte riktigt min typ av film men Daniel day lewis Närvarar ju. För övrigt så är skådespelarna utmärkta. En trea.

die_hard

skit bra helt enkelt

BeckyLou

ännu en bra film av Sheridan med den alltid mästerlige Day-Lewis i huvudrollen. Intressant film med ett viktigt budskap, den här är ingen film man ska se om man är ute efter nagot lite mer lättsmält.
Ett mycket bra och engagerande drama.

Robert_Eriksson

En intressant och gripande film om hat, motsättningar, tradition, lojalitet och kärlek i ett våldsamt Nordirland.