Highlander 3 - The Magician

Highlander 3 - The Magician Köp filmen på CDON
1,8

Handling: Efter förlusten av sin hustru Heather för några hundra år sedan, lämnade Connor McLeod de skotska högländerna och vandrade runt i världen. Slutligen anlände han till Japan där han mötte häxmästaren Nakano som också var en odödlig. De blev vänner och McLeod får lära sig en hel del trick av Nakano. En dag kommer dock en gammal fiende till Japan  Kane. Kane lyckas döda Nakano men blir samtidigt fången i en grotta. Nu, flera århundraden senare, finner Kane en väg ut ur sin ofrivilliga fångenskap

År: 1994
Michael Jayston
Zenhu Han
Akira Inoue

Hook

Jag är ledsen Lambert men det går inte att göra Higlander så här.

Filmen fungerar för 11 årigar som vill låtsas vara 15 år. för att se en film som kunde lika gärna vara fr 11 år idag.

Filmen är tråkigt överdriven och drar dom tidigare filmerna i smuttsen: en besviken etta och ett hån-leende med tanke på att jag tyckte den var skit bra när jag var mindre.

Skulle aldrig ha gjorts en tredje film. Titeln 'The Magician' måste syfta på de som lyckades få ihop finansierningen till hela filmprojektet.

Dawey Bao

Uruselt hopkok av effekter och händelser direkt tagna från den första filmen. Jäsp och stön.

Highlander (1986)
Highlander 2 (1990)
Highlander - Endgame (2000)
Highlander - The Search For Vengeance (2007)
Highlander: The Source (2007)