Simpsons, The - Filmen

Simpsons, The - Filmen Köp filmen på CDON

Handling: Det krävs en STOR bioduk för att illustrera omfånget av Homer Simpsons dumhet. Nu kommer långfilmen där man gör just det. I SIMPSONS - FILMEN måste Homer rädda världen från en katastrof som han själv skapat.

Regissör: David Silverman
Albert Brooks
Erin Brockovich-Ellis

Copyright Twentieth Century Fox

Olofsson

Bara att instämma i det mesta vad Sophie tycker till om. Somliga karaktärer "kom inte till sin rätt" och fick inte chansen att agera såsom de gör i ett serieavsnitt - de betedde sig aningen annorlunda. Jag anser också att somliga karaktärer i denna film kunde slopats helt - vad fyllde pojkdrömmen och grisen för funktion? Nada! Min (och säkert många andras) favorit Burns fick två ynka framträdanden, jämförelsevis med Neds ungar som figurerade hejvilt. Njaee, jag är ett par smulor besviken, filmen får en mycket skral trea i betyg.

filmen är i sig inte rolig utan det är alla detaljer och små sketcher som jag skrattar åt. allt är lite för överdrivet och det känns inte som äkta Simpson-anda. lite synd men kul att ha sett.

kaj08

Svårt att bedöma en långfilm utav Simpson. Efter alla lovord och fina recensioner utav filmen så blev jag nog ändå lite besviken. I stort sett var det som ett vanligt avsnitt utav serien, inget mer. Det bjöds på en del fina gästspel i bla Tom Hanks och Green Day, men det lyfte inte upp filmen utöver det vanliga. Jag tycker även de överdrev Homers dumhet i filmen gentemot serieasvnitten, vilket gjorde mig lite besviken. Jag gillar Homer bättre som "vardagsdum" än som i filmen där han är helt enormt blåst. Ja, småsaker kanske, men det där extra saknas i alla fall för att filmen ska kunna få högre betyg än en 3-a. Jag är ett stort Simpsonsfan, så för mig var filmen ändå väldigt underhållande.

Så filmisk upplevelse kändes det väl kanske inte men historien var engagerande och humorn är som vanligt på topp.

Nikita

Flera som jag talat med, som liksom jag har sett filmen, har sagt att den kändes som ett långt Simpsons-avsnitt, vilket jag kan hålla med om. Filmen bjuder på några skratt, vilket jag inte tycker är så vanligt. En del känns lite malplacerat, t. ex. så tycker jag nog inte att sådan action, som finns i denna film, riktigt hör hemma i Simpsons universum. Bra är den i alla fall.

clone13

Alla jag kände frågade mig som är klassens "the Simpsons" nörd hur "The Simpsons Filmen" var och jag sa att den var helt okej att se men den blir tråkig i längden. Och jag står kvar vid det! Jag tycker också att den svenska dubbningen var bättre än den Engelska.

Noisome

Bevsikelse! Det enda som är kul är ju spider pig scenen. Fast den är ju i och för sig helt galet rolig!

guldis25

var också ett tag sen jag såg kommer bara på fler och fler filmer som jag har sett och inte betygsatt än men jag tror att det var så att jag tyckte den var helt OK värd att titta på om man säger

jag har tänkt och velat skriva om den här filmen men det har aldrig blivit av..en kanoners film :)
spy the pig spy the pig spy the pig har jag sjungit hela tiden sen jag gick från biografen för två år sen och jag har sett om och om igen filmen..älskar denna galna familj bättre än family guy om vi ska gå til handlingen nu så va handlingen mycket knasigt och mycket politik som vanligt.humorn e absolut inget fel på och det e som ett vanligt avsnitt fast en timme längre och dem har byggt upp filmen väldigt bra så jag förstår inte vrf den bara hamnar på plats 168.det kanske kommer upp sen så småningom men det får en väldigt stark femma av mej bara för jag e simpsons fantast

Tycker inte att denna kändes speciell på nåt sätt. Det var mer som att se några avsnitt.

Biopremiär: 2007-07-27
Filmen är animerad