Magnum Force

Magnum Force Köp filmen på CDON

Handling: Öga mot öga med Dirty Harry och hans Magnum finns bara en sak att göra: håll för öronen och hoppas han missar. Carmaine Ricca står anklagad för mord. Han släpps i brist på bevis men mördas av en motorcykelpolis. Flera ökända gangsters San Francisco mördas och Dirty Harry får uppdraget att avslöja mördaren...

År: 1973
Richard Devon
Tony Giorgio
Jack Kosslyn
Bob March

Precis som första filmen är den ganska brutal. Jag tror jag uppskattar den här mest av de fem filmerna om Dirty Harry. Effektiv och spännande. Snudd på en fyra.

clint_estwood

Mäktigt film! magnifikt att se clintan spela sin karaktär Dirty Harry Callahan så himla bra! Handlingen var grymt bra.

(Dirty Harry) -Do you feel lucky?

(Jag) - Ja för f*n, filmen var ju grymt bra!

andra delen av dirty harry serien va inte lika bra som ettan det va inte lika mycket humor och ibland blir den seg men den va absolut inte dålig
en stark fyra får den

Denna rullen är helt klart bättre än första filmen. Här är det mer av allt - biljakter, skjutdueller, stunt, snygga brudar, tuffa gangstrar, korrumperade snutar och meningslöst dödande... ja, filmen är mer snutaction helt enkelt precis som det ska va.

Ett högt tempo och en stenhård Clintan förgyller ens filmupplevelse. Det som drar ner betyget å andra sidan är klyschorna (varav många förmodligen är myntade i den här filmen), klassiska stereotyper och ett "budskap" som är så oerhört krystat och intetsägande.

Sen så är filmen är bra rakt igenom, men inget i filmen är lysande, vilket också bidrar till att jag håller inne på de högsta betygen.

Inte lika bra som Dity Harry. Magnum Force innehåller ibland lite för mycket kinky-snack.
Fast underhålningen var det inget fel på.
Filmen hade en bra biljakt. Harrys bil jagades av en motorcykel.

De träffsäkra kommentarerna, den sköna musiken och den hårde "Dirty Harry" är inte lika bra som i originalet. Trots detta finns känslan kvar, Clintan är lika bra som vanligt och handlingen är spännande och bra. Inget slår Dirty Harry (5), men denna är nog den näst bästa och det blir en svag fyra i betyg.

Bobbo Viking

Håller samma mått som den första filmen. Tuff, rå och rolig när Clintan jagar argsinta motorcykel-poliser.

Dirty Harry (1971)
Enforcer - hårdingen (1976)
Sudden Impact (1983)
Dödsspelet (1988)