Mumien - Återkomsten

Mumien - Återkomsten Köp filmen på CDON

Handling: Åtta år efter att Rick och Evelyn kämpade mot den 3000 år gamla mumien Imhotep bor det gifta paret nu i London med sin son Alex. Men idyllen spräcks när Imhoteps lik återupplivas och han åter beträder jorden i sin rastlösa jakt på odödlighet. Samtidigt frigörs en annan mörk och ofattbart mäktig kraft.

År: 2001
Bruce Byron
Joe Dixon
Tom Fisher

ludvigssonida

En mycket bra film med bra action..o bra skådespelare o bra "humor"..

Den får bara en tvåa, vilket jag tycker själv är lite synd för den är inte dålig, jag tycker faktiskt bra om den. Men det är något som känns väldigt Hollywood över det hela och då sjunker trovärdigheten något enormt. Den är bara för krystad... Den hade kunnats göra mycket bättre,.

Shcookie

En rätt bra äventyrsfilm. Hyfsade om något överdramatiska Skådisar, ett helt okej manus, bra effekter, och allt i allt ett mysigt litet äventyr för hemmakvällen.

Nu är det så att jag inte sett ettan, utan såg den här tvåan på TV för att tag sedan, men jag gillade den här rätt mycket faktiskt. Kan inte jämföra mellan de två eftersom jag, som sagt, inte sett ettan.

Se den om du gillar överdramatiska, Indiana Jones-lika filmer innehållandes en kämpande familj och mumier. En halvstark trea är vad den får.

tårtsmula

hasr inte helt lyckats fånga spänningen från spelet, men den är läskig och jag sitter nästan stel som en pinne genom hela filmen iallafall

tycker att tvåan e mycket bättre än ettan även om den e en upprepning typ fast humor e nästan bättre här så en svag fyra får den av moi

Det här är den totalt meningslösa uppföljaren till Mumien. Återigen får vi se Brendan Fraser och Rachel Weisz ha bekymmer med samma mumie som sist. Överlag är det här en stor upprepning utan några nyheter över huvud taget. Samma barnsliga underton som i den tidigare filmen och såväl humor som story är skamligt dålig. Trams, trams, trams...

Sillferhjelm

Spännande men lite för hattig så att säga.

MaliciousDelight

Tyckte väl om filmerna när jag var liten, men inte nu. Ettan är bättre, denna är inte ens godkänd.

Mumien (1999)
Scorpion King, The (2002)
Mumien - Drakkejsarens grav (2008)