Hitcher, The

Hitcher, The Köp filmen på CDON
2,5

Handling: Medan två ungdomar åker genom öknen plockar de upp en liftare med mordiska instinkter...

En remake av Robert Harmons klassiska film från 1986 med Hauer i huvudrollen.

Regissör: Dave Meyers

Skip O'Brien
Travis Schuldt
Kurt E. Soderling

je3ssica

Den var bra för att det kom oväntade saker och skådespeleriet är mycket bra. Lite ovant att se Sophia Bush i en skräck/thriller för mig med tanke på att jag bara sett henne i One tree hill tidigare men hon gjorde en bra skådespelarinsats.

ludvigssonida

Den här filmen gillar jag..den e grymt bra...de ända jag inte tyckte va så bra va en sen som är precis innan slutet i filmen men men..De är bra skådespelare med o en grymt bra handling..

Kejnoo

Här har vi en film som var bra! en cover på den gamla men som trots det klarar att hålla sig själv uppe. Det är inte många Remakes som klarar det. Och Sophia Bush spelade riktigt bra !

Se orginalet istället.

En 1 som film, i sin egen genre & som underhållning.

En mycket blek kopia! Vad nytt tillför den? Dessutom några ologiska luckor.

sweet_soffipropp

Jag håller med Dan banan om att man vill se orginalet efter den här. Den har antagligen bättre skräckfaktor som de flesta äldre filmer, än sådan här som är mer actionspäckad och effektfull. Bilscenen mot slutet, då han kom upp med den svarta vanen bakom alla, kändes nästan löjlig. Man fick aldrig riktigt veta varför han ville dö och historien bakom honom. Sean Bean gjorde en bra prestation som en iskall mördare, men tyckte det hände alldeles för mycket saker hela tiden, från första början till slutet. Bra skräckis, om man vill bli rädd.

En ganska spännande och underhållande film, men känns som man sett det här hundra gånger förr. Får räcka med en tvåa.

Ens

Kommer inte ihåg så mycket från orginalet men denna film var korkad. storyn va så dum och förutsägbar. De blev ju aldrig obehagligt för jag led aldrig med huvudpersonerna. Sean Bean är duktig skådis men att karaktären helt saknar backstory gör de ännu mer ointressant.

kenth__

Jag har inte sett orginalet men tycker denna film är en solklar femma. Det är mycket skräck i den och effekterna är bra gjorda. det enda dåliga är den tydliga animerade början. bra spelat av alla skådespelarna. oförutsägbar och en bra omgjord klassiker. :)

Kejnoo

Biopremiär: 2007-07-06