Plane Dead

Plane Dead Köp filmen på CDON

Handling: Ett olagligt experiment som gör människor odödliga fraktas i hemlighet på ett vanligt passagerarplan. När flygplanet plötsligt råkar ut för ett mindre oväder öppnas lådan med experimentet och en levande död människa är plötsligt fri bland flera hundra passagerare som är fast i flygplanet 30.000 meter upp i luften. För varje bett zombien tar ökar zombiesarna i antal medan passagerarnas chanser att överleva markant minskar!

Regissör: Scott Thomas

Heidi Marnhout
Dale Midkiff
Ingrid Raines
Todd Babcock

Uttjatad zombiefilm från början till slut. Den har en hel del gemensamt med Snakes on a Plane (2006), och då tänker jag främst på hur karaktärerna presenteras, "lösningen" på dilemmat och den krystade storyn. Inledningen blir tråkig och splittrad, men det kan jag väl överse med eftersom den här filmen, till skillnad från Snakes on a Plane, inte har någon specifik huvudperson. En rad långsökta och korkade detaljer, underlig karaktärsutveckling och sisådär sammanhållning. Skrattretande effekter och extremt blaskigt foto som signalerar dataspelsfilm. Skådespelet är riktigt taffligt, med undantag för Kevin J. O'Connor, David Chisum och Richard Tyson som sköter sig över förväntan. Samspelet mellan dessa är ofta riktigt dråpligt, och filmen bättrar sig helt klart mot slutet. Man får också till några hyfsade chockeffekter. Stabil tvåa.
"You thought it was me gnawing on the passengers? Nah, I'm a vegetarian."

"You thought it was me gnawing on the passengers? Nah, I'm a vegetarian."

Star-Basse

Bra zombie rulle med några skåddisar som man faktigst käner igen ;)