Behind the Mask - The Rise of Leslie Vernon

Behind the Mask - The Rise of Leslie Vernon Köp filmen på CDON
2,4

Handling: Leslie Vernon, som hoppas bli nästa stora seriemördare, låter ett team dokumentärfilmare följa honom medan han skapar sin legend i den lilla staden Glen Echo.

Regissör: Scott Glosserman

Steve Kaminsky
Bridgett Newton
Ben Pace
Zelda Rubinstein

En hyllning till slashern.

Denna indierulle är något så originellt som en doku/slasher. En journalist med kameramän följer Leslie i sin vardag, en väldigt annorlunda vardag eftersom Leslie är en seriemördare. Han går i Jason och Freddys fotspår genom att mörda ungdomar. Nu får vi veta hur allting fungerar också. I intervjuerna berättar Leslie - upphetsad - hur allt går till: Vem han är ute efter, hur han ska döda dem och hur han planerar allt innan.

Från början trodde jag detta var en parodi, men ju längre filmen kommer förstår man att den är helt seriös och jag tog den också på allvar. Skådisarna övertygar ordentligt, trots att jag aldrig tidigare sett dem i en film och fotot ger den rätta dokumentärskänslan. Detta är ju givetvis en fakedokumentär, men filmen är gjord på ett realistiskt sätt, som fångar den där dokumentäriska känslan. Mot slutet övergår filmen dock till en vanlig spelfilm och the finale kommer, med en jäkla twist dessutom.

Som sagt en hyllning till slashern, med bra skådisar. Det är spännande. Dessutom dyker Robert Englung upp i en biroll.

Silverpilen

En extremt rolig och rättså speciell film! Han Leslie Vernon är en skön figur! Kul idé också att göra en "dokumentär" om hur en seriemördare i såna här filmer tänker. Har en del spänning i sig, fast de största ljuspunkterna med filmen är att den lyckas roa en så mycket! Man får ju en del gott skratt!

movie-king

nu ska jag skriva om filmen på allvar...
okej den börjar med att leslie vernon och några studenter besöker elm street och halloween stället o så...sen är det snack mer an halva filmen och när det väl blir fart är det dåligt gjort o överdrivet.-.-
plus:fotot,storien var grym men det var för mycket snack som gjorde att storien blev-...
minus..överdrivet,långtråkigt,lite spänning,lite fart osv
skulle hyra film och såg den.. wow trodde den skulle slakta halloween,fredag den trottonde o texas,,alltså alla slashers... men detta var nog den sämsta slashern.:/
låt er inte luras av fotot och alla kommentarer på framsidan av amatörjournalister
filmen kunde bli SÅÅ BRAA men reggiseras dåligt
därför ger jag en svag tra

LittleDeadGirl

Inte alls min typ av skräckfilm.

Detta är en film som är riktigt bra gjord, med kanke ett oväntat slut; även om man kanske har några föraningar om det ;)

miox

en usel sslasher suger bajs

Crocodile

Skit dålig det ända bra i filmen var de sista 10 minuterna. Jätte kass!!

rambo86

helt värdelös, kass, suger dåligare rysare får man leta efter