Aliens vs. Predator 2

Aliens vs. Predator 2 Köp filmen på CDON
2,0

Handling: De två utomjordiska släkterna drabbar nu samman igen i en liten småstad. Nu måste befolkningen enas för att stå emot hotet

Regissör: Colin Strause Greg Strause

Kristen Hager
David Hornsby
Juan Riedinger

Copyright Twentieth Century Fox

Hemskt besviken blev jag på den här uppföljaren. Näst sämst av alla filmerna hittills om rovdjuren och xenomorpherna. Det blir överdrivet, fånigt, osmakligt och i stort sett helt ointressant till slut. Och själva slutet är så uselt att jag bara skrattade. Hur f-n orkar dom?

Ger den ändå en tvåa i betyg då filmens första halva är klart godkänd samt att filmen är rätt välgjord.

Det här är utan tvekan den sämsta skit jag har sett på sistone och det är svårt att hitta ett enda element som är godkänt. Två oerfarna bröder är satta att regissera en story med sanslöst IQ-fritt manus och bedrövliga skådespelare. Nej, ideligt köttande av diverse utomjordingar blir inte bra! Dessutom en sidohistoria som är så larvig och klyschig att man skäms. En påkostad b-film och nu har jag tappat allt hopp om AvP-serien. En skymf mot allt som har med Alienfilmerna att göra.

Jag förstår inte allas kretik. Jag tycker den här filmen var riktigt bra och hade samma känsla som första Alien Vs Predator-filmen. Bra specialeffekter och en härlig stämmning med Predators krigsheder genom filmen. Jag har alltid gillat Alien och Predator-filmerna och jag tycker dom har lyckats få med båda elementen bra. Det fungerar ihop. En rolig notis är att i slutet av Predator 2 med Danny Glover så ser man skallen av en Alien i Predators rymdskepp. Så iden fanns ju tidigt. Hehehe.

Ettan var bättre och den var inte särskilt bra. Underhållande är denna dock.

korp72

Trams! Vet att jag låter som en gammal gubbe men hittar inte någon bättre beskrivning på den här! Som sagt - trams!

Rune

Det bästa man kan säga om den här filmen är att det är illa. Och då menar jag allt från det katasrofala skådespelet , Fram tills när dom fullständogt våld för sig på dom gammla filmerna. Som jag är ett stort fan av. Katasrtofalt att det ens är tillåtet att göra.

Evy_91

Jag älskar alla Alien filmerna, men sen är det ju inte alla som är jätte bra. Favoriten är ju då den andra Aliens-återkomsten. Men denna filmen (AVP2) tycker jag var bra och den var bättre än den första. Det är roligt att den börjar där den första slutade och jag hoppas att det kommer fler Alien filmer.

madeleine_g

Helt okej film men ettan var mycket bättre..:)

Biopremiär: 2008-01-04

Alien (1979)
Aliens - Återkomsten (1986)
Rovdjuret (1987)
Rovdjuret 2 (1990)
Alien 3 (1992)
Alien återuppstår (1997)
Alien vs. Predator (2004)
Predators (2010)