Aliens - Återkomsten

3,7

Handling: Ripley vaknar upp från sitt nedfrysta tillstånd och upptäcker till sin stora fasa att det har gått över 50 år sedan hon lyckades fly från det lastskepp som hon arbetat på. Hon berättar sin hemska berättelse för det giriga företaget, men lyckas inte övertala dom om Xenomorphens existens, den varelse som dödat alla hennes arbetskamrater. Men snart så förlorar företaget kontakten med den koloni som ligger på planeten som hon och hennes bestättning hittade Xenomorphen på. Företaget lyckas övertala Ripley att följa med som rådgivare åt en grupp rymdmarinsoldater som har fått i uppdrag att undersöka kolonin. Marinsoldaterna är beväpnade till tänderna och denna gång så ska människorna slå tillbaka!

År: 1986
Regissör: James Cameron
Originaltitel: Aliens
Ursprungsland: USA, Storbritannien
Längd: 02:17, 02:34 (Directors Cut)
Ingår i tema: Utomjordingar

Paul Reiser
Lance Henriksen
Carrie Henn
Bill Paxton

En av de få filmer som jag faktiskt tycker är mycket bättre än orginalet. Här bjuds det på MER action och ännu MER skräck. Början är den läskiga delen, den är faktiskt riktigt hemsk den här filmen. Det är som vanligt bra, läskig musik, och vi får åter se Weaver som Ellen Ripley, bruden som nu är lite hårdare än i den första filmen. Alien/Återkomsten har en mycket bättre skräckkänsla än den i den första filmen, och riktigt, riktigt grym action bjuds det på. Riktigt bra underhållning för fredagskvällen, både för dem som vill se snygg action och för dem som vill skrämmas av den otroligt snygga och läskiga rymdvarelsen: Alien.

Det här är utan tvekan den bästa av alienfilmerna. Den är grymt spännande med otroligt snygga effekter. Man lever sig verkligen in i filmen. Enda minuset är för marinsoldaterna som är lika överdrivna som Sigourney Weavers frisyr.

Jag är ett stort fan av James Cameron och det här är den enda Alien filmen som James Cameron har regiserat. Helt klart den bästa av Alien filmerna. Mycket bättre än 1an. James Cameron tog en bra ide och gjorde den ännu bättre!

Mycket bättre än den första filmen, men det blir tyvärr inte så spännande eftersom man vet hur det slutar.

Shcookie

Ännu bättre, snyggare, och mysigare än "Alien". Mer Aliens, ännu härligare karaktärer, en tuffare Ripley, härligare miljöer, en riktigt snygg Alien-drottning... och mycket, mycket mer. En riktigt härlig och underhållande film, helt enkelt!

En stark fyra får det bli för "Aliens".

Christiian2

Riktigt bra uppföljare och lite mer action i denna och den var spännande och underhållande från början till slutet!

den bästa alien filmen..mycket action och mycket skräck..fan vad rädd man blir ibland..helt klart klassisk

jag har utgått från D.C versionen

Dolphingirl

Sigourney är bra här.

Totalt ointressant och ospännande. Inget alls i min smak.. En klar etta.

Corpral EVIL

James Cameron har lyckats med vad som värkade omöjligt.. Han toppade Ridley Scotts första Alien film! Är kul när det görs filmer som faktiskt är bättre än orginalet! Ripley är hårdare än någonsin och våra Alien vänner har aldrig vart läskigare! Stark 4:a. I rymden kan ingen höra dig skrika!

Alien (1979)
Alien 3 (1992)
Alien återuppstår (1997)
Alien vs. Predator (2004)
Aliens vs. Predator 2 (2007)
Predators (2010)
Prometheus (2012)