High School Musical 2

Musikal:

High School Musical 2 Köp filmen på CDON
Musikal:

Handling: 3 månader sommarlov börjar och det blir fullt av...jobb? Troy, Gabriella, Chad och Taylor har fått jobb på Lava Spings Coutry Club, som ägs av Sharpay och Ryans föräldrar. Sharpays värld, Sharpays regler. Det intressantaste på sommarlovet är ju såklart talangjakten som hålls därvid. Sharpay och Ryans enda hot är Troy och Gabriella. Sharpay och Ryan måste få dom att sära på sig.

Regissör: Kenny Ortega
Lucas Grabeel
Monique Coleman
Corbin Bleu

Cammie

Som vi har väntat, och nu är den äntligen här. Denna HSM-film utspelar sig på en club som ägs av (vilket sammanträffande) familjen Evans. Och Sharpay är ute efter Troy, igen. Det är uppbäddat för "intriger".
Grejen är bara att det aldrig blir trovärdigt. Visst sitter jag och myser med när Troy och Gabriella sjunger sin lilla kärlekssång och surar när Sharpay försöker splittra dem. Men redan från första början vet jag hur filmen kommer att sluta. Den är nämligen uppbyggd på precis samma sätt som 1'an.

Nu när jag har sågat handlingen en stund, måste jag få hylla musiken. Det finns ett par otroligt bra låtar i HSM 2 och koreografin har (också) förbättrats betydligt (tack vare regissör Ortega). Corbin Bleu och Lucas Grabeel har otrolig närvaro och underbara röster, och en (av de få) höjdpunkt i filmen är deras baseballduett.

Slutligen måste jag bara få ge ett litet tips till Zac Efron: Om du vill bli en seriös skådespelare måste du lära dig fler ansiktsuttryck än "förvånad", "glad" och "väldigt frustrerad".

Regndroppe

De var väldigt svårt att betygsätta filmen.
Jag tycker inte det finns fler sånger som är bra i denna, men I don´t dance, Work this out och Fabulous är väldigt bra.
I denna första var alla bra, men inte så bra som de tre i den andra.
Jag tycker att Sharpey var MYCKET jobbigare i filmen men Ashley Tisdale spelar så otroligt bra som henne.
Corbin Bleu och Lucas Grabeel har de bästa rösterna i hela filmen, så det är en av anledningarna till att I don´t Dance är så bra.
Jag väger mellan 4 och 5 men efter en stund av fundering blir den en FEMMA!

Samma stuk som ettan, otroligt mycket TV film, tyvärr men men helt okej. För det mesta bra musik och lite sämre handling än ettan.

Baijna

Ja, jag är inte så fast vid hsm filmerna men denna var väl ganska bra :)

Nienna

Ettan går att se på, men denna är rätt värdelös faktiskt. Den har sina poänger här och där men inte tillräckligt för att den ska få en tvåa, mer 1½ tror jag och det för att den ändå har något som gör att det inte är helt bortkastad tid att se den.

Ettan var bättre,men denna uppföljare funkar också att kolla på. Känns dock rätt barnslig emellanåt, värre än ettan. Svag trea.

IWantItThatWay

Den har egentligen samma story som 1:an, fast det utspelar sig på ett annat ställe och de gör andra saker och det märks ändå att de har blivit lite äldre :P
det är fortfarande lite fjolligt och ganska förutsägbart och låtarna var bättre i 1:an
Det var roligt att Lucas Grabeel (Ryan) fick mer uppmärksamhet iallafall eftersom jag tycker att han, Olesya Rulin (Kelsi) och Zac Efron (Troy) är de bästa sångarna! Och skådespelarna är ju jättebra också!

Yasmin

Nää, ingen bra film. Låtarna fastnar inte äns.

idai

Grym, dock intel ika bra som 1an men ändå, lovely movie!

High School Musical (2006)
High School Musical 3: Sista året (2008)