High School Musical 3: Sista året

Musikal:

Musikal:
2,5

Handling: Troy och Gabriella kämpar med tanken på att de snart ska skiljas ifån varandra i collage. De går nu sista året i High School och ordnar en vårmusikal tillsammans med alla Wildcats.

År: 2008
Matt Prokop
Kaycee Stroh
Monique Coleman

Cammie

Jaha, nu har tredje High School Musical-filmen kommit. Förväntningarna är sådär, för hur länge till kan egentligen Disney dra ut på konceptet?
Inte så länge till, visar det sig. Filmen är i princip likadant uppbyggd som dess föregångare, och den är dessutom otroligt förutsägbar.
Det positiva med filmen är musiken. "Now or Never" är den starkaste öppningslåten hittills, och även Zac Efrons sololåt är riktigt bra. Men det håller inte. När filmens turturduvor sjunger sin tredje kärlekslåt börjar kräkvarningen och i slutet dryper filmen av smör.
Tack vare att man lyckas stoppa in humor här och var, och tack vare formidable Lucas Grabeels insatser (varför fick han inte mer låtar??) får filmen en stark tvåa. På grund av den blandning av feel good och nostalgi jag får vid filmens slut, är jag lite deprimerad över att ge detta betyg. Men det är dags för High School Musical att sätta stopp. Någon som tror att det kommer att hända?

Regndroppe

Äntligen!

Nu har jag sett den tredje och sista(förhoppningsvis) High School Musical.
Jag älskar musiken och det var mer humor än vanligt, men ständigt det väldigt amerikanska, vilket är synd.
Tycker det var töttigt med de"små" människorna, det var det som var sämst med hlea filmen.
Har kommit underfund med att Zac Efron kan sjunga, vilket var skönt eftersom jag förut inte tyckte att han passade inte i musikalen.

Men jag tycker det räcker med High School Musical-filmer nu.

TheHobbit

nejnejnej! mycket dålig. Vanessa gör, som vanligt, ett uselt jobb som skådespelare och sångerska. Ashley är helt okej, henne gillar jag. Zac asså, den tönten går mig bara på nerverna med sitt förjävliga överspel.
Däremot var sångnumren mycket bättre än de två första filmerna (vissa i alla fall).
Det kändes som att handlingen inte hade någon röd tråd.

Så, det som jag tyckte var bra var som sagt Ashley Tisdale, de flesta sångnumren, ljussättningen var helt okej också. Men... det blir en tvåa, en liten flopp blev det här.

Åhh Zac Efron, how you make my day! Och ja, det var väl ungefär det. Musiken är väldigt mycket bättre än ettans.

Baijna

Den tredje filmen är inte lika bra som de andra.
Tyckte denna va ganska okej, men lite långtråkig ibland.

Nienna

Botten är helt klart nådd. Ettan hade åtminstone en story att bjuda på (även om den inte var mycket att ha) och tvåan hade ju även något litet, litet men denna? Den har absolut ingenting, ingenting alls. Ingen handling, inga bra låtar - ingenting. Den är helt enkelt allt igenom dålig!

Yasmin

Lika dålig som dom andra, inga låtar fastnar, handligen var dålig, Vanessa Hudgens och Zac Efron var bara pinsamma.

Får en stark 2:a. En film som är lätt att hänga med i och härlig musik, dock tycker jag att den den sämsta High School Musical filmerna. Så blev faktiskt något besviken.

gurran87

Detta är nog den sämsta av high school musical filmerna. alltid är det samma, det ska bildas en musikal och något går åt helvete...

En ganska underhållande film, som är lätt att hänga med i. Tycker dock att denna film är den sämsta av de 3 high school musical-filmerna. Tycker denna var för trist helt enkelt,hände för lite. Stark tvåa.

Filmpunkten-id: 19602

High School Musical (2006)
High School Musical 2 (2007)