Blair Witch 2 - Book of Shadows

2,1

Handling: Fem ungdomar, besatta av de tre saknade filmskaparna, ger sig ut i Black Hills-skogen. Snart börjar bisarra saker hända och en ohygglig sanning är på väg att gå uppdagas.

År: 2000

Joe Berlinger
Sara Phillips
Lanny Flaherty

Copyright Artisan Entertainment

En uppföljare som ändrar om stilen och blir mer normal och är betydligt mer påkostad. Det är inget dokumentärstuk längre. Till skillnad från första filmen så tyckte jag den här var helt suverän första gången, vilket jag inte tyckte andra gången. Det är en spännande och bisarr historia som är väl värd att se. Svårt att säga om den är bättre eller sämre än ettan.

En fruktansvärt dålig uppföljare. Alltså, hur gör man en uppföljare till en film som liksom balanserade mellan fiasko och succé? Man gör det inte. Jag ville inte se en uppföljare, för originalet är så originell att man bara inte kan chansa. Men det gjorde de, de gjorde en uppföljare som verkligen sög stenhårt och de har inte ens gjort den på samma sätt som den första filmen vilket var just det speciella med "Blair Witch Project". En spelfilm gjord som dokumentär för att fånga skräcken på ett jordnära sätt. Här handlar det om spöken man ser, bisarra ritualer och på det hela väldigt dåliga skådespelare. Jag tackar och bockar och spottar på den här uppföljaren, jag skulle inte säga att den förstör för originalet. Men de som gjorde dyngan har verkligen gjort bort sig. Bland det sämsta jag sett, en svag etta blir det, sämre än så här det kan det bara inte bli.

Inte alls lika hemsk som ettan..

Helt oki uppföljare faktiskt med en del läskiga scener och oväntat slut dock dåligt.

Angelus

Blev positiv överraskad, bra manus, snyggt filmat, bra skådespeleri, Kim Director och Erica Leerhsen var heta filmen lite sämre och minde skrämmande än första filmen

rednaxela

Filmen var ganska otäck men om man tänker efter förtjänar den inte mer än en tvåa bara på grund av en uppföljare till originalet blir oftast inte bra se hellre blair witch originalet och skit på er av skräck.

Karin

Helt okej, men ettan är lugnt bättre

die_hard

precis som dne där ettam

Blair Witch Project (1999)