Incredible Hulk, The

Handling: Bruce Banner (Edward Norton) lever i skuggorna och söker överallt i världen efter ett botemedel mot sitt tillstånd. Men krigshetsarna som gör allt för att kunna utnyttja hans omänskliga krafter ger honom ingen ro, inte heller får han chansen att vara med kvinnan han älskar, Betty Ross (Liv Tyler). Den gode doktorn blir förföljd av The Abomination (Tim Roth), en mardrömslik varelse av rent adrenalin och aggression vars krafter kan mätas med Hulks egna.

År: 2008
William Hurt
Tim Blake Nelson
Christina Cabot
Stan Lee

Copyright United International Pictures AB (UIP)

kaj08

Åh nej, ännu en Hulkenfilm tänkte jag när jag först hörde att de spelade in den här filmen. Sedan när man såg att Norton skulle vara med i filmen steg förväntningarna och man hoppades äntligen på en bra Hulkenfilm. Tyvärr blev resultatet av den här filmen ännu ett magplask, och jag kan inte förstå hur Norton kunde lockas in i det här projektet.

Det är inte mycket till handling, och det är endast Norton som gör en bra rollinsats. Övriga skådespelarinsatser är rent av pinsama, och William Hurt i sin roll som den elaka generalen är bland det sämsta som skådats på film. Precis som i den senaste Hulkenfilmen så döljer de all brist på handling och dialoger med en massa action. Det blir trist i längden.

Av någon anledning kunde man inte vänta mer än fem år innan ytterligare en version av Hulken gjordes. Den här gången är det nya skådespelare, helt fristående från tidigare filmer och med Edward Norton som den gröne biffen. Man får vad man förväntar sig och den är aningen bättre än Ang Lees film, där Hulken gjordes alldeles för plastig och överdriven. Har sina brister i manuset och framför allt är den korkade generalen en påfrestande dålig karaktär. I övrigt är de tunga actionscenerna mellan hulkarna mest underhållande. Småkul att se Lou Ferrigno, som hade huvudrollen i tv-serien, i en liten biroll som säkerhetsvakt och som dessutom gör rösten till klorofyllmonstret.

Bilbo_one

Man måste gilla Hulken. Förstått??! Klar fyra

Bättre än första Hulk filmen men ändå inte bra. Kändes som bara sista halvtimmen var nåt att ha egentligen. Stör mig också på animationen, dock är hulken snyggare och bättre gjord än i första filmen men tycker ändå han ser alldeles för animerad ut.

Frida_OSX

Det är endel missar i filmen, bortagna scener som borde funnits med, Saker som inte förklaras ordentligt. Det är dock en bra film, bra gjord med mycket verkliga detaljer och inte bara datagjorda scener. Norton gör en bra insatts och Roth är helt okej.
Det är en uppföljare till Hulk från 2003, vilket inte framgår ordentligt som leder till att de som inte sett Hulk eller har läst/sett serien inte får något sammanhang i filmen.

Christiian2

Riktigt bra och underhållande.

movie-king

bra men det var bara 2 och en halv fight scener vilket som var lite dåligt
storien var inte heller bäst
handling/story-3
specialeffekter: +4
skådespeleri: +4
sammansatt: 4

Jag älskar Hulken. Men på grund av tre saker kunde jag inte ge den här en femma. 1. Edward Norton sög. Han är duktig skådis men här var han en zombie hela tiden. 2. Edward Norton är för spinkig för att man ska kunna känna att han blir hulken. Bill Bixby var iallafall lite knubbig. 3. Dom hoppade över hela delen när han blev hulken från första början. All forskning och alla experiment. Det är ju för tusan det mest intressanta!

skit bra hulkfilm..bättre än den 03 versionen.edward norton e bra som vanligt..slutet kanman undra sej lite..men fighterna va grymma och till och med liv tyler va bra i denna film.ovanligt enligt mej.gillar inte henne så mycket

Biopremiär: 2008-06-13

Hulk (2003)