Burn After Reading

Handling: En skiva som innehåller hemligstämplad information hamnar i händerna på två skrupellösa knegare som försöker sälja den.

År: 2008
Richard Jenkins
Lenny Venito

Copyright AB Svensk Filmindustri

kaj08

En fantastisk film som inte liknar något annat man tidigare sett. Massvis med kända skådespelare som samtliga gör mycket bra rolltolkningar. Samtliga rollfigurer i den här filmen är både udda och rätt så misslyckade. Humorn är grymt bra, en slags svartkomik som passar mig utmärkt.

AggieD

För mig tog det lite tid att förstå filmen, om man säger så. Först när jag såg den tyckte jag att den var ganska okej. Scenerna var inte särkilt roliga och det ända som jag gillade med filmen var Brad Pitts roll som gymtränaren Chad. Men som tiden gick kunde jag inte få bort bilderna i mitt huvud och för var gång jag såg klipp från filmen på youtube så skrattade jag mer och mer! Nu är det en av mina favoritfilmer.

Filmen är så grymt genialisk och annorlunda. Skådespelarna var bra, manuset var bra och det allra mesta var helt enkelt bra. Grejen är dock, om man till skillnad från mig, inte gillar annorlunda filmer utan håller sig till det vanliga är det här nog inte någon film som man tycker om då. Men, om man nu gillar filmer som är lite udda, och man gillar bröderna Coen, då tycker jag att man ska se den här filmen.

9020teal

efter att ha sett den här filmen och No Country for Old Men så förtstår jag att bröderna Coen tycker om att göra sina filmer något märkliga, det ser man inte minst på sluten av filmerna. i Burn After Reading så är konstigheterna komiska och det passar mig bra. jag måste erkäna att jag hade svårt att hänga med i handlingen. trots det så hölls mitt intresse på topp under hela filmen!

jag har inte sett Brad Pitt vara så rolig sen han gjorde de Tolv apornas arme!

losdrivaren

jäkligt cool film:D hur långt kan man gå för att få pengar egentligen?

Frida_OSX

seg start, seg fram till sista delen enligt mig. Komiken var inte så stor, men den hade sina stunder. Brad Pitts roll var det mest komiska i hela filmen och det var det som lyfte det hela.

KarinLovisa

ja, så kan det gå om man inte är nöjd med sitt utseende. lagom vrickad.

Fantastisk film som är så rolig att man bara vill se den om och om igen. Älska John Malkovich. Clooney och Pitt.

shabailies

Som vanligt en underhållande film från brödraparet med skruvade karaktärer och med lysande skådespelare, filmen är dock inte en av dom djupare Coenprodukterna men Brad Pitt mfl. gör att man gärna ser om filmen, ex på bra scen där Pitt sitter och spånar om viktigheten med den upphittade cdromen och texmexstädaren entonigt framhäver `i find it on the floor it just lied there`
är hysteriskt rolig.

frejjaroos

jag ska vara ärlig jag köpte denna filmen eftersom John Malkovich medverkade i den eftersom han är en av dem bästa skådespelarna enligt mig.
Jag såg på några youtube-klipp och då verkade filmen jätterolig. Men så såg jag filmen och visst blev det lite skratt men det var bara scenerna
John Malkovich,Brad pitt och J.K simmons var med i.Men jag ger denna filmen en 4:yra eftersom skådespelarna är bra och filmen är som en vanlig komedi

Desperat

Det enda som gjorde den här filmen sevärd var att Brad Pitt släppte lös lite. Annars är filmen rätt så tråkig.

Biopremiär: 2008-11-05