Drag Me to Hell

Handling: Christine Brown är en ambitiös bankman. Allt i hennes liv går i rätt riktning just nu. Hon har en kille som älskar henne och hon om allt går som det ska kommer hon att utnämnas till biträdande avdelningschef. Bara hon vågar visa att hon är tillräckligt tuff, så är jobbet hennes.

Då den mystiska gamla damen, fru Ganush, uppsöker banken för att be om anstånd med ett förfallet lån, blir det Christines uppgift att fatta det svåra beslutet om anstånd eller ej. Christine vet vad hennes chef förväntar sig av henne, men nekar hon fru Ganush anstånd kommer damen att vräkas från sitt hem. Christine väljer sin karriär före sitt samvete. I sin förtvivlan och vrede förbannar den gamla damen henne att brinna i helvetet i all evighet.

Mycket snart tvingas Christine inse att fru Ganush förbannelse inte bara var tomt prat av en stollig tant, utan onda krafter verkar för att driva henne till bristningsgränsen och en evig förbannelse.

År: 2009
Joanne Baron
Reggie Lee
Jessica Lucas

Copyright Universal Pictures

en jäkligt bra comeback av sami i skräckfilmens tecken!ja vart postivit överaskad till den här filmen men den får inte en femma för den e hollywood skräck och det märks

SaknatMig

Bästa filmen jag sett på länge. Den är så bra från början till slut. Haha sjukt rolig.

Emmsan90

En underhållande film med sina stunder som verkligen kan skrämma upp en. Väldigt bra skådespelare.

Bra rysar comeback av Sam Raimi som även blir hans bästa film enligt mig.

Alldeles för icke trovärdig skräckis. Inte speciellt bra effekter heller. Men visst är den gamla gumman något man skulle kunna drömma mardrömmar om - speciellt löständerna :)

Yasmin

Inte så skrämmande som jag trodde att den skulle vara, satt och skrattade mest. Men annars så var den bra.

En liten besvikelse för mig. Snyggt och med en del bra chockscener men tyvärr för fånigt för ofta. Mycket stark tvåa!

madeleine_g

Helt klart en väldigt skrämmande film.. Tanten var otroligt läskig redan från början men blev sen allt värre ju längre filmen gick. Jag tycker att hon som spelade henne gjorde en riktigt bra prestation eftersom det måste ha varit ganska så tufft både fysiskt och psykiskt.

Måste dock säga att filmen var ganska så vulgär, men det var också lite det som var charmen med det hela. Trots diverse vulgära och äckliga scener så fanns ändå skratten där. Min personliga favorit är när den onda anden börja dansa på bordet eller när geten börja prata.. hahaha..

Biopremiär: 2009-06-12
Filmpunkten-id: 19638