Vampyrer

1,4

Handling: Om två systrar, Vera och Vanja, som ser ut som vilka unga tjejer som helst. Den enda skillnaden är att de lever på natten och av patologiskt okänd anledning endast kan utvinna energi ur mänskligt blod. En natt, efter att Vera har druckit blodet och dödat en mc-gängmedlem tvingas systrarna springa för sina liv. Det är just under denna natt som Vanja lovat sig själva att berätta för Vera den hemlighet hon gått och burit på ett tag: att hon vill lämna vampyrlivet, och försöka smälta in bland människorna. Vera ställs plötsligt inför ett liv i ensamhet, men tänker göra allt för att inte släppa sin syster ifrån sig. Samtidigt knappar mc-gänget in på dem båda.

År: 2008

Ruth Vega Fernandez
David Dencik
Peter Järn
Omid Khansari

En godkänd film, inte direkt bra men den fungerar att kolla på, i alla fall en gång. Ska man dock se en riktigt bra svensk vampyrfilm rekommenderar jag istället "Låt den rätte komma in."

Det enda filmen handlar om är att 2 vampyrer som inte ett dug ser ut som vampyrer flyr från ett motorcykel gäng. låter det logiskt? NEJ inte direkt!
Fråga mig om det är en bra film ! vad svarar jag?
Svar: nej den är helt obalanserad.

movie-king

går inte att beskriva den film..
under 2008 gjordes 2 svenska vampyrfilmer.
en av de var låt den rätte komma in och den andra var vampyrer, ska man jämföra de två filmerna så är vamyrer en liten guldfisk och låt den rätte komma in en haj
svag etta till denna film

hade större förväntning på den men det kändes inte rätt för: VAMPYRER okej visst så långt är jag med men VART är tänderna?? ni vet dom som vampyrer använder för att äta med inte nån kniv!! Och sen att det typ bara va ett mord man fick se och det var i början resten av filmen är bara uppbyggd på en jakt. Den här filmen verkar inte alls genom tänkt! låg budget, och ingen direkt stark dialog! HELST inget betyg alls men en mycket svag etta

Biopremiär: 2008-09-05
Filmpunkten-id: 20248