En av Sveriges största sajter om film.

Grundad 2002

Sätt ditt betyg:
Medlemmarnas medelbetyg:
2,7
(82 betyg)

Handling: John Rambo har fått nog av krig och har slagit sig till ro i ett kloster. Hans gamle vän överste Trautman dyker en dag upp och ber Rambo att följa med på ett uppdrag i Afghanistan. Rambo avslår erbjudandet. men när Trautman en kort tid därefter blir tillfångatagen av sovjetiska styrkor måste Rambo rädda sin vän.

Fakta:
Fler personer

Mest populära recensionen

Lepre
gav betyget:

En lite onödig uppföljare, ettan och tvåan var båda suveräna och det räckte med dem. Filmerna blev sämre och sämre och mer överdrivna. I tvåan var handlingen lite dålig, den är ännu sämre här, och explosionerna är föör långa, det sprängs och skjuts hela tiden utan någon särskild anledning tycker jag, men helt okej om man ville se ren action. Det blir en stabil tvåa till Rambo III.

Senaste recensionerna

janne lindh
gav betyget:

Trots explosioner och bränder varje minut är det här en riktigt dålig actionfilm med en fånig, upp-pumpad Sylvester Stallone.

Skumbjörn
gav betyget:

nej nej sluta göra uppföljare det räckte med den första!

Nebyo
gav betyget:

Kommer inte upp i Firts bloods klass men tycker den håller typ samma mått som 2:an och gillar man Rambo så gillar man den här..!

mysgrabben
gav betyget:

Den sämsta i serien. Godkänd men inte mer.

Filmälskarn
gav betyget:

Håller ungefär samma mått som tvåan enligt mig! Spännade och unhållande under hela filmen!

Yasmin

Helt okej rambo rulle.

best of movie

Mycket bra Rambo film

Mer fakta:
Filmpunkten-id: 207
Filmen är i färg
Redigera info på denna sida
Länk till IMDB

Uppföljare och/eller remakes:
First Blood (1982)
Rambo: First Blood II (1985)
Rambo (2008)
Rambo V: Last Blood (2019)