Arthur och de två världarna

Handling: Nu kommer det sista kapitlet i det spännande äventyret om Arthur och hans små vänner Minimojerna.

Historien börjar där "Arthur och Maltazard" slutade. Vi kan frukta det värsta. Maltazard har vuxit sig stor och är nu ovan jord och fast besluten att erövra vår värld. Arthur och hans vänner Minimojerna måste överlista honom en gång för alla och för det krävs stor uppfinningsrikedom och mycket tur. Oväntade händelser får oväntade resultat.

År: 2010
Regissör: Luc Besson
Originaltitel: Arthur et la guerre des deux mondes
Alternativ titel:Arthur and the Two Worlds War
Steve Routman
David Gasman

Copyright Europa Corp.

Den bästa i triologin.

Stark tvåa då jag inte är sådan fantast av filmer där man kombinerar tecknat och icke tecknat.

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Såg denna med svensk text och danskt tal, bör jag tillägga! Och har ej sett del 1 och 2 innan.
Härligt familjeäventyr!

Hook

Bättre är inte störst

Efter besvikelsen med andra film som bara handlade som ett taskigt medel kapitel. Ingen action bara en jakt och ingen humor. Allt förändras i Luc Besson-regisserade avslutningen. Arthur och hans vänner söker efter ett sätt att förminska onda Maltazard som tagit Arthurs plats i människovärlden. Storyn är bättre och mer inverkande än andra filmen. Special effekterna är suveränt utförda och man får mycket minimoj action och humor.

Filmen växlar mellan människornas perspektiv och minimojerna. I människornas värld så letar Arthurs föräldrar efter sin pojke i hopplöshet och helt omdevetna att Arthur är bara 2 milimeter hög och försöker rädda världen från en tyrann. Det är den tråkiga delen, som lyft upp med närvaron av helt två meter hög dataanimerad Maltazard. Äventyr är fullt av tvister och humor som för dessa världar samman.

'Arthur och de två världarna' är den sista delen i en trilogi om en värld som värde sätter vänskap mellan allt liv och natur. Men helheten avslutas dock helt tvärt och man vill se mer äventyr från minimojernas värld.

story: 3-
skådespelare: 3
regi: 3

helhet: 3

Biopremiär: 2011-04-20
Filmen är animerad

Arthur och minimojerna (2006)
Arthur och Maltazard (2009)