Cradle 2 The Grave

Handling: Tony Fait är ledare för ett gäng kompetenta och farliga brottslingar, som genom en komplicerad kupp kommer över ett antal mystiska och värdefulla svarta diamanter. En annan skurk vid namn Ling, kidnappar Tonys dotter och kräver diamanterna i utbyte. I bakgrunden rör sig Su, en hemlig taiwanesisk agent, som är diamanterna på spåren, och som är en av få som inser deras verkliga betydelse... Tony finner ingen annan utväg än att samarbeta med Su för att rädda sin dotter, och om möjligt, få med sig diamanterna.

År: 2003
Michael Jace
Richard Trapp
Ron Yuan
Woon Young Park

Riktigt besvikelse. Speciellt som jag är ett stort Jet Li fan. Det här påminde mer om en sunkig Hip-Hip video på MTV. Jet Li verkade mest peta på sina motståndare. Han ansträngde sig inte mycket alls.

DuskBringer

Nonstop action. Gammalt, uttjatat, långrandigt och Jet Li (som är den på papperet enda sevärdheten) ges för lite utrymme i filmen. Betyget? en etta. Om filmen varit en gnutta mer originell så hade det kanske blivit en tvåa.

Xenomorph

Jag tycker om Jet Li men hans filmer är sällan bra. Detta är en vanlig action-historia som man sett tusentals gånger förr. Tillför absolut ingenting till genren.

Hiddenman

Vad snackar ni om, den här filmen är ju grym :D

Ja, vad ska man säga. Första halvan var en 3:a, andra halvan en 1:a... Var alltså intressant och spännande till en början, det sas ej så mycket "motherfucker" som jag först trott, men när man kom till andra halvan så spårade den bara ur... För mycket slagsmålsscener, och uttråkande helt enkelt.
Sammanfattningsvis får filmen en tvåa, var en ojämn filmupplevelse och det är inget jag kommer se igen.

stankovic

Bra action i Jet-Li anda.

die_hard

Bra action. DMX är överraskande bra i denna film!

En kul och välgjord film - dock lite väl många actionklyschor. Härligt gäng och ett häftigt slut.

DuskBringer