Jägarna 2

Handling: Det har gått 15 år sedan Erik i all hast tvingades lämna sin polistjänst i Norrland. Nu 15 år senare bor han i Stockholm och har lyckats bli Riksmordkommissionens bästa förhörsledare. Ett brutalt mord tvingar honom att åka upp till sina gamla hemtrakter. Det som först ser ut som en enkel mordhistoria visar sig dock snart vara något betydligt mer komplicerat där både jägare, lokala poliser samt Eriks närmaste verkar vara inblandade. Ju mer snaran dras åt desto djupare blir konflikten mellan honom och den lokala polisen och allt utvecklar sig till en värre mardröm än Erik någonsin kunnat ana...

År: 2011
Kim Tjernström
Jesper Barkselius
Ellenor Lindgren

Copyright Sonet Film

Överträffade mina förväntningar, trots att jag redan hade höga. Mästerlig är bara förnamnet! Den var spännande, gripande och realistisk, till exempel märks småstadskänslan tydligt. Skådespelarna var så bra så jag rös!! En av 2011 års filmhöjdpunkter!

Fantastiskt roligt att Sundvall femton år senare levererar en sådan spännande och gedigen uppföljare på en av de bästa svenska filmerna som gjorts. Imponerad av det mesta, men främst av Stormare som är helt fenomenal. Proffsig svensk thriller!

Nikita

Tycker nog att den här är ett eller några snäpp bättre än sin föregångare (mer realistisk, bl. a.), men den lyckas ändå inte riktigt nå upp till 4.

På ett sätt förtjänar den här filmen en 4:a. Den är fint gjord och har en spännande handling. Problemet är bara att den är väldigt lik den första filmen, vilket gör att denna inte har något unikhet. Man vet ungefär vad som kommer att hända.
Sedan börjar det bli ett uttjatat tema med polisen som kommer till en liten håla och ska bli uppläxad av den lokala polisen som "vet bättre". Slutet var även det en mycket återanvänd scen.
En stabil 3:a.

janne lindh

Bra uppföljare, men sämre än Jägarna 1. Rolf Lassgård är utmärkt men Peter Stormare verkar gå på rutin. Tog han inspelningen som Sverige-semester efter framgångarna i USA?

Mycket bra svensk film, bättre än ettan, lite besvikelse över slutet dock, medel 4:a.

En bra och spännande film... Stormare och Lassgård gör sina roller mycket bra tycker jag. Det är en stark 4 den får av mig.

Biopremiär: 2011-09-09

Jägarna (1996)