Spawn

2,3

Handling: Al Simmons mördas av korrupta kollegor. Fem år efter mordet ingår han en pakt med djävulen. överenskommelsen går ut på att Al återuppstår och får träffa sin hustru en sista gång.

År: 1997
Regissör: Mark A.Z. Dippé
Originaltitel: Spawn
Längd: 01:36, 01:38 (Directors Cut)
Michael Jai White
Robia La Morte
John Cothran Jr.
Caroline Gibson

Nikita

Jag kan nog knappt ge denna film någon ros; dataeffekterna var inte ens särskilt spektakulära då filmen kom, 1997.

necrosis

Denna film är inte vad den borde ha varit! dom borde göra en ny riktig spawn film !

En äcklig, ointressant och jobbig film. Usch!

Väldigt länge sedan som jag såg den, men jag kommer ihåg att jag tyckte att den var ganska underhållande och häftig.

Zirgo

Berättelsen om mördaren som blir general i djävulens arme är onekligen lite intressant men passar nog bäst som tecknad serie. Filmen effekter är helt ok men inte helt övertygande.

Rune

Fula effekter usel handling.

Verkligen en ful film, på alla sätt. Det är ett helt värdelöst manus, med ett hopkok av lite av det onda och en smula av det goda. Man får ingen action alls i denna film, normalt skulle man kunnat ge mer för snygga action-scener men de existerar inte i denna film, skådespelarna är väl hyfsade, men med tanke på deras roller så blir det bara ett larvigt resultat. Det enda bra i denna film är väl spawns snygga dräkt. Men det allra värsta är data-grafiken, nu vet ju jag att det var ett tag sen filmen kom, men det var inte ens särskilt snyggt då.