En julsaga

Handling: Gamle elake Ebenezer Scrooge hemsöks av tre andar...

År: 1984

Mark Strickson
Joanne Whalley

Copyright 20th Century Fox Home Entertainment

tessan81

Den snåle, elake och bittre mr Scrooge får lära sig en läxa på juldags-natten när hans bortgångne gamle kompanjon Marley hemsöker honom för att ge honom en ny chans att ta vara på livet. Den sista kvarten i filmen gör hela filmen!

En bra film gillar den skarpt! En julis!

Macke

Filmen var inte så humbugig

Helt klart den bästa versionen av Charles Dickens - A Christmas Carol. George C. Scott är den bästa Scrooge jag någonsin sett och i min mening originalet! Vill du se A Christmas Carol men vet inte vilken version du ska se så välj den här! Den mest seriösaste versionen av dom alla och den här går ofta på svensk tv under jultiden. Håll utkik! Se den här först och SEN alla parodier. Det här är den äkta sagan!

Emsisa

en mycket mysig film.. är svag för denna filmen så måste bara säga att jag tycker den är bra.. gillar även mupparnasjul :P hehe, som är samma saga fast med mupparna.. det var den jag såg först och sedan denna.. så gillar såklart den bättre! men denna är också väldigt mysig :) gillar julen, snö osv!

JTZ

Christmas classic collection!

manne747

En fin lite välspelad julklassiker som gör din jul lite trevligare

tessan81

Scrooge (1935)