Rosa Pantern slår till igen

Handling: Den förvirrade kommissarien Jacques Clouseau hamnar på kollisionskurs med sin f d chef.

År: 1976
Dudley Sutton
Murray Kash
Hal Galili

rätt rolig, svag 3:a

Den här var riktigt bra. Skrattade hur många gånger som helst. Velar lite mellan en stark trea eller en fyra. Det får nog bli fyran, det känns bäst.

åh herregud vilken rolig film xD

Riktigt kul film med härliga skämt och bra skådespeleri.fotot var okej men effekterna måste jag säga att jag skulle plasera dom i en lägre klass.En riktig höjdare till komedi.Bäst bland Clouseau filmerna skulle jag säga.Klar trea!

Dan banan

Vilka titlar som tillhör skaran av klassiskt charmiga filmer är svårt att bemästra.
Det finns många uppfattningar, men jag är en av dom som inte kan låta bli att falla för Peter Sellers rollgestaltning.
Berättelserna och den Rosa pantern är som de flesta känner till vid det här laget primitiva och högst enkla men jag räknar ändå in dessa.

Ena stunden njuter jag av klockrena dialoger kombinerat med Sellers ambition, och andra stunder blir det tråkigare nog lite utdraget och nära på dystert.
Dock är en sak stensäker.
Jag kommer då aldrig att kunna slita mig ifrån minnerna av filmerna.
Rosa Pantern Slår Till Igen har en vågad handlingsplan, men så länge "Inspektören" finns i centrum så godtar jag gärna det som visas till uppföljare. En stark trea, inte mindre inte.

Favoritscenen då det nalkas till förhör hemmma hos proffesorn med alla anställda.

Cammie

Ganska tråkig film med enkel humor. När Clouseau's ex-chef har trillat i vattnet 4 gånger räcker det. Godkänd, men inte mer.

Regndroppe

Den här filmen var rolig, men också ganska specciell.

Den Rosa Pantern (1963)
Skott i mörkret (1964)
Den Rosa Pantern kommer tillbaka (1975)
Rosa Panterns hämnd (1978)
Jakten på Rosa Pantern (1982)
Rosa Panterns förbannelse (1983)