Iceman

2,3

Handling: Sweetwaterfängelset, Mojaveöknen. Ett toppmodernt, hårdbevakat fängelse som inhyser närmare 700 av landets grövsta brottslingar. Rangordningen bland fångarna styrs här av vem som är regerande mästare i fängelsets interna boxningsranking. Sweetwaters mästare är Monroe Hutchen, en tidigare högt rankad tungviktsboxare som är dömd till livstid fängelse för mord och som under de senaste 10 åren vunnit 68 raka matcher innanför murarna. Men hans titel innanför murarna kommer snart att sättas på hårda prov. Till fängelset kommer nämligen George ”Iceman” Chambers. Han är inte bara dömd mot sitt nekande för våldtäkt till 6-8 års fängelse. Han är även regerande världsmästare i tungvikt med 47 matcher som obesegrad bakom sig – och Sweetwater är helt enkelt inte stort nog för dem båda...

År: 2002

Joe D'Angerio
Nils Allen Stewart
Denis Arndt
Jim Lampley

Rollerna var helt fel. Ving Rhames skulle spelat Monroe och Wesley Snipes skulle spelat The Iceman. Fick inte känslan att stora Ving rames skulle vara så rädd för Wesley Snipes, men tvärtom hade det varit intressant om Wesley snipes skulle frukta Ving Rhames! Wesley Snipes ser mer ut som en proffisionel fighter och Ving Rhames som en farlig streetfighter som Wesley Snipes skulle fruktat om han kom in i fängelset. Blev det for komplicerat? :) Byt helt enkelt Wesley Snipes med Ving Rhames så blir det perfekt känsla. Jag kunde inte släppa att dom hade fel rollen - under hela filmen. Det är samma sak som i Sommardåd. När dom har perfekt skådisar men fel roller!

Kristoffer

En märklig film som ibland känns mer som dokumentär än actionfilm. Filmen är lätt att förstå, men den kändes meningslös efteråt.
Den handlar i korta drag om ett fängelse där fångarna boxas. En dag kommer världsmästaren Iceman och en boxningsmatch anordnas.
Bra boxningsscener, men i övrigt ingen större handling. Se den om du måste, men jag rekommenderar det inte.

Inte den typ av film som jag vanligtvis gillar. MEN detta är bra, medtagande och skickligt. Slutet är bra dessutom.

svårt och bestämma betyg på denna film pga den e dålig men ving rhames och wesley gör kanonbra jobb och handlingen påminner om tysons grej

En väldigt dålig och tråkig rulle. Skådespeleriet var uselt och spänningen infann sig aldrig.

miox

den här iceman är inte lika bra som 2

Chamillionaire

Wesley Snipes är iallfall snygg. Och slutet tyckte jag var riktigt bra.. sista scenen!! Bra skådespeleri men en ganska tråkig handling som inte gav mig nått intryck! En 2:a.

Bilbo_one

Bra Hipphopp film som är förtjänad 3:an

Filmen är både i färg och svartvit

Iceman 2 (2006)
Undisputed III: Redemption (2010)
Boyka: Undisputed IV (2016)