Tillbaka till framtiden

3,7

Handling: Handlar om en amerikansk tonåring som hamnar 30 år tillbaka i tiden och träffar sina blivande föräldrar, då själva tonåringar. Det vimlar av små roliga detaljer som jämför livet i den lilla staden 1955 och 1985.

År: 1985

J.J. Cohen
Casey Siemaszko
Billy Zane

Copyright Universal

Väldigt smart och extremt underhållande komedi. Michael J. Fox gör sitt livs filmroll (bortser från Alex Keaton i "Fem i familjen"). En av världens bästa filmer.

BlackHawk

Fullkomligt älskar denna film, den har verkligen allt. Satt fastklistrad framför TV hela tiden och med tanke på att den är nästan 25 år gammal så är det verkligen bra gjort. Klockrent!

djerryg

Klassiker med sköna karaktärer och passande musik och spännande handling (om än lite förutsägbar)

anddav507

Första halvtimmen är bara SÅ TRÅKIG! Men när själva tidsresandet för oss tillbaka till 50-talet blir filmen sjukt underhållande! Synd att inledningen inte har samma underhållningsvärde bara :/

Svensk Titel Saknas

Min absoluta favoritfilm. Jag har alltid älskat tidsresor och den här är verkligen någonting alldeles extra. Suveräna skådespelare givetvis men även manus och regi i toppklass. Robert Zemeckis är för övrigt min favoritregissör.

filmälskartjejen

Alltså, bättre film får man leta efter. Vilket mästerverk! Michael J. Fox är ju helt otrolig, och vilken insats av Christopher Lloyd att spela Doctor Emmet L. Brown! Lökchips, lite eftersmak av kötbullar, brunsås och kokt potatis och svartvinbärssaft är helt fantastiskt till denna coola superfilm! Jag uttrycker mig kreativt och säger lite väl lätt: denna film är sevärd till hundra procent.

Underhållande komedi med ett något annorlunda TV. Dock inte särskilt realistisk (även om man bortser från hela "åka tillbaka i tiden" grejer)

movie princess

Underhållande och lättsam film som alltid fungerar!
Älskar tanken på att man kan förflytta sig i tiden...

DavyJones

hehe den e bra men inte som orginalet........

Tillbaka till framtiden 2 (1989)
Tillbaka till framtiden 3 (1990)