Tillbaka till framtiden 2

Handling: Marty har inte varit hemma många minuter förrän Doc släpar med honom 30 år fram i tiden. En dyster framtid där en hel del måste ställas till rätta och tidscirkusen är snart igång med hopp mellan åren 1955, 1985 och 2015!

År: 1989

Charles Gherardi
Elijah Wood

Copyright Universal

The_Dude

Det är få gånger som en uppföljare håller hög klass, men här har man verkligen lyckats. Den kanske inte är lika bra som del 1, men är ändå riktigt rolig och underhållande. Gillar tillbakablickarna till den första filmen som inte känns röriga och det får filmerna att hänga ihop mer än vad andra gör. Filmens svaga del är framtiden som alltid är lika svår att skildra, för ingen vet ju hur den ser ut.

tessan81

Också uppföljaren är mycket underhållande och det är roligt när tidsresorna gör det möjligt att parallellt följa vad som hände i första filmen, även här. Smart! Man måste dock hålla tungan rätt i mun för att hänga med i alla turer, speciellt i slutet.

Nära på att få en femma. Visst är detta den svaga länken, men jag är totalförälskad i hela trilogin och tvåan är ju ändå stommen då den ligger i mitten och knyter samman storyn. Jag imponeras av manuset som är väl genomarbetat och otroligt smart. Michael J. Fox är en fantastisk skådespelare liksom Christopher Lloyd som Doc Brown. Framtidsscenerna drar ner lite. Som helhet är det en riktigt stark fyra. Kan inte ses fristående.

DavyJones

dubblet så bra som trean

Kan se om och om igen. Får en 4:a

idai

Lika bra som ettan! En nostalgisk triologi

Bra film nästan lika bra som första!

Medioker uppföljare, som bara känns som en trött upprepning på den första filmen. Michael J.Fox är dock bra.

Regndroppe

det har varit väldigt svårt att betygsätta denna filmen, jag glider mellan en trea och en fyra.

Jag tycker inte alls att den var lika bra som ettan, men den var inte helkass.

Michael J Fox räddar det mesta i filmen och det gör även Christoffer Lloyd.

Bra för att vara en uppföljare, men jag kände att den var alldeles för lik ettan.. Därför får den en stark trea.

Tillbaka till framtiden (1985)
Tillbaka till framtiden 3 (1990)