Sum of All Fears, The

2,4

Handling: En internationell terroristorganisation har fått tag på en atombomb och använder den för att spela ut Ryssland och USA mot varandra. Ett tredje världskrig är nära och den enda som kan stoppa det är en ung CIA-analytiker vid namn Jack Ryan.

År: 2002

Richard Cohee
Philip Pretten
Alison Darcy
Richard Marner

Ganska seg och händelselös film men med en extremt tydlig och chockerande twist. Skådespelet är rätt bra, dem hade tillgång till en rätt bred emble. Bäst är Freeman, som vanligt. Filmen har några riktigt njutnings scener, som slutscenen i synnerhet. Men tyvärr är den lite väl Hollywood anpassad och som sagt för trist helt enkelt. Stark tvåa pågrund av en mycket bra och välkommen twist.

Bilbo_one

Kunde bli lite tråkig ibland. Men betyget vägs upp pga bra skådespelar insatts. Jag gillade den här rullen. Mycket bra, stark 4:a

Sid

Helt okej film.
Den får en stark tvåa.

slizy

Godkänd men inte mycket mer. Den var alldeles för seg och händelsefattig i början och även om det tog sig mot slutet så blir det bara en tvåa.

Bilbo_one

stankovic

Ben Affleck är så dålig och hela filmen med.

Yasmin

Det var på tiden att amerikanerna gjorde en film där ryssarna är snälla!!
Filmen då, hmmm början var tråkig, men slutet var jättebra!

korp72

Sämsta filmen i Jack Ryan sagan! Affleck ser bara malplacerad ut. De skulle lagt av när Harrison Ford gjorde det.

die_hard

inte mer än en 3a tyvärr tyvärr

Jakten på Röd Oktober (1990)
Patrioter (1992)
Påtaglig fara (1994)