Polisskolan 2 - Första uppdraget

Handling: En grupp av polisskolans elever får jobb i ett polisdistrikt som trakasseras av en liga. Chefen är bror till skolans rektor och hotas med avgång om inte distriktet rensas upp. En annan polis trånar efter chefsstolen.

År: 1985
Peter Van Norden
Tim Kazurinsky

Copyright Warner Bros.

Gemma68

Polisskolan är alltid polisskolan. Genomamerikanska humorfilmer men de kan och är alltid ganska roliga. Må brafilm ibland.

mycket bra uppföljare till en kult film..dock e denna lite lite lite svagare men inte mycket
klart att man älskar Michael Winslows röst hehe den bästa scenen e när han härmar bruce lee:)

en stark trea

Sallee

Får aldrig nog av dessa filmer. Vet inte hur många gånger jag sett dem. Andra filmen är väl inte den bästa precis, men den har sina stunder så som i lampaffären & slutet. Ett mycket bra skådespelargäng, speciellt "Zed".

Betyget hamnar på en stabil 3:a

Nagai

Police Academy 2
Denna är faktiskt bättre än 1:an.
Minnesvärda scener som gör det filmen rolig och det gör att man kan kolla på den hur många gånger som helst.
Hela storyn handlar om hur de nyblivna poliserna ska ta hand om gängen ute i förorten samt förbättra staden.

Bobcat Goldthwait spelar gängledaren Zed, nästan alla hans scener som gör filmen rolig.

En underhållande film som man kan kolla på ofta.
Superb komedi.

best of movie

Denna film är jätte bra som alla andra av dom hera filmerna.

Halloween_4

Haha! Den här filmen är så rolig! Som ettan, men den här får en fyra eftersom jag tyckte att den här var lite mer kul än ettan.

En klar 3 som film, men en 3+ i sin egen genre.

Taglines: Watch out! They've got to clean up the worst crime district in the world. But that's no problem. They're the worst police force in the universe. / To protect, to serve... and make you laugh. America's funniest crimebusters are back!

Som WP säger, en av de sämre filmerna, men den har ändå en del oförglömliga scener samt levererar en del nya härliga geniknölar till (polis)kåren. På delad tredje plats tills. med del 3 och 5 på rankingen av alla filmer i serien (del 1 = bäst, del 4 = näst bäst, del 6 på plats 4 samt del 7 allra sist så klart). Modern klassiker, precis som alla i serien. Här snackar vi inte jämförelse med andra filmer vad gäller foto, ljud mm - detta är humor på enkel men ändå hög nivå. Det kanske är just det (?).

Trivia: In the scene where Mahoney meets some of Zed's gang members while undercover, a Russian dirty word is written among the graffiti on a phone booth. / A blonde policewoman appears on the official movie poster, despite the fact that no such character exists in the movie. Her inclusion on the poster was made as an inside joke by the producers.

Polisskolan (1984)
Polisskolan 3 - Begåvningsreserven (1986)
Polisskolan 4 - Kvarterspatrullen (1987)
Polisskolan 5 - Uppdrag Miami Beach (1988)
Polisskolan 6 - Går under jorden (1989)
Polisskolan 7 - Uppdrag Moskva (1994)