Polisskolan 3 - Begåvningsreserven

Handling: En av stadens två polisskolor måste av ekonomiska skäl läggas ner. Före detta elever kallas in för att hjälpa till i kampen mellan skolorna.

År: 1986
Brant von Hoffman
Bruce Mahler
Ed Nelson

Copyright Warner Bros.

en av dem sämre poliskolerna filmerna.gårhelt klart att titta på men inget mer.
medel 2

Medelbra film. Man kanske inte skrattar jättehögt åt skämten, men man tycker att filmen är kul ändå. Ungefär samma skådespelarinsatser som i 1:a och 2:a filmen. En 3:a blir lagom.

Nagai

Police academy 3- denna brukade jag kolla på ofta när jag var mindre, tyckte om humorn och alla scener, samt musiken i filmen är hur bra som helst.

Steve Guttenberg, Bubba Smith, David Graf och Michael Winslow m.m alla är lika roliga.

Finns som i förra filmen många minnesvärda scener.

Gillar denna starkt därför får filmen en 5:a eftersom hur många gånger jag än ser den tröttnar jag inte på den också pga. att Bobcat ännu engång spelar Zed.

best of movie

Denna film är jätte bra som alla andra av dom hera filmerna.

Hanes

Humorn tog nästan slut helt efter första filmen. Svag tvåa..

En 3 som film, men en stark 3+ i sin egen genre.

Taglines: Run for cover! / A Completely Arresting Comedy Hit! / An open-and-shut case of nonstop laughter.

En av de liksom medelbra filmerna i serien tills. med del 2 och del 5. Men det hela håller definitivt fortfarande. Kul idé med konkurrens mellan skolorna. Och konkurrens i de olika filmerna mellan kapten Harris och kapten Mauser (sistnämnda ser vi i denna film *). Moderna klassiker tillika nostalgitrippar. Hamnar definitivt i DVD-samlingen.

Trivia: * The last time we see Art Metrano's character, Mauser in the Police Academy series (his final performance before his accident in 1989 which left him unable to walk). / Also, the last time we see Sgt. Kyle Blanks, Mrs. Fackler and cadets Hedges and Karen Adams. / Bubba Smith has a huge fear of sharks and was scared to death while shooting the scene where he had to stand in the water and prevent a boat from driving away.

tycker absolut att det fortfarande håller och att koncepet går att användas. bra flyt och väldigt lik de föregående filmerna

Polisskolan (1984)
Polisskolan 2 - Första uppdraget (1985)
Polisskolan 4 - Kvarterspatrullen (1987)
Polisskolan 5 - Uppdrag Miami Beach (1988)
Polisskolan 6 - Går under jorden (1989)
Polisskolan 7 - Uppdrag Moskva (1994)