Jeepers Creepers

2,5

Handling: Darryl och Trish är på väg hem efter sitt första år på college. Vid vägkanten ser de en mystisk man som slänger bort något. De bestämmer sig för att ta en närmare titt och upptäcker något så skrämmande så de inte tror sina ögon.

År: 2001
Steve Raulerson
Tom Tarantini
Will Hasenzahl
Kim Kahana

Överraskande otäck rysare som börjar bättre än den slutar. Inledningen är fruktansvärt obehaglig och man känner skräcken kommer krypande. Sen blir det tyvärr lite överdrivet ju närmare slutet vi kommer. Men som helhet en gedigen och läskig rysare.

EDIT: Har nu (sept 2006) sett den för tredje gången och måste tyvärr sänka betyget till en trea. Den kändes helt plötsligt rätt fånig stundtals (även från början) och inte alls så skrämmande som jag tidigare uppfattat den som.

Dan banan

Till en början så kändes Jeepers Creepers mycket simpel, filmen hade en början som vilken annan skräckfilm som helst på 2000-talet. Fast bra var det, smått bra dialoger mellan huvudkaraktärerna och det märkliga är att här har vi några offer som faktiskt använder huvet några gånger i filmen.

Det mesta fungerar, musiken, fotot, effekterna flyter på ändå om det inte är så hög klass.

Vad händer sen? joo, mördaren visar sig vara av den sorten jag inte gillar. Jag kan känna en urken doft, nämligen fantasy-doften. Filmen hoppar upp ett snäpp på "invevklade filmer-skalan" , och enligt mig så blir det inget vidare. Det här vart inte något bra, snyft. Tänker jag för mig själv när jag tröttsmat suckar. Jeepers Creepers kanske får fatt i dig där ute , men jag förblir ofångad.

En film utan smak enligt mig. Det vajar mellan ett etta och en tvåa..

Ajice

Gillar idén men som i princip all annan amerikansk film tog de inte denna idén särskilt långt. men den är sevärd om man gillar att rysa lite

Mer störande karaktärer får man leta efter. Kände ingenting för dem och bara störde mig på allt dem sa och gjorde.

KarinLovisa

jag vet inte varför jag gillade denna film. kanske för att det inte finns ett kärlekspar och för att ett nytt skräckfilmsmonster har blivit till.

Nefern

Riktigt snyggt filmad och cool låt. Men den känns för fånig för att kunna ta till sig till fullo när det kommer till skräckupplevelsen. Känns som jag såg den på avstånd. Den främsta skräckupplevelsen jag fick var av min brors plötsliga utrop och skräckryck.

En mycket bra skräckrulle som ger en lite kalla kårar och jag gillar den

En helt ok skräckrulle med bra skådisar, Justin Long tar steget in i Hollywood i och med Jeepers Creepers. Filmen börjar som en vanlig roadkill skräckis men förändras allt mer till en monsterrysare. Snyggt gjort, halvt fånigt och med en titel som inte säger så mycket om själva filmen.

the_jobe

Ganska bra. Första halvan är bäst.

Jeepers Creepers 2 (2003)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (2017)