Poltergeist 3

2,4

Handling: Carol Anne skickas iväg för att bo hos sina släktingar Bruce och Patricia, i ett försök att gömma henne från den spöklika prästen Kane. Men han hittar henne och terroriserar henne i släktingarnas lägenhet, som är belägen i en skyskrapa med speglar. Kommer han slutligen att nå sitt mål, och fånga Carol Anne igen, eller kan Tangina hindra honom?

År: 1988

Christian Murphy
Roy Hytower

Copyright Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)

Arcadia

läskigt, men inte lika läskig som ettan och tvåan...

magnus_65

Efter den här kommentaren så hoppas jag inte att någon ska börja se ner på mig som filmkritiker.
----------------------------------------------------------------------

Enligt mig så är faktiskt den här filmen den bästa och den som slår starkast inom hela serien, mycket bättre än dom tidigare, ovanligt, utdragna filmerna.
Vad som får mig att tycka att denna är den bästa är att den, som jag tycker, är helt klart smartast med allt det här med bl.a isen på konstiga ställen, spegeln som spricker på samma ställe flera våningar upp, denna otroligt dryga psykiatriker som hela tiden försöker förklara att det bara är Carol-Anne som typ hypnotiserar dom mm.
Efter en såhär bra tredje del så hade jag gärna sett en "Poltergeist IV" om bara inte Heather O'Rourke hade kolavippat strax innan premiären.

Yasmin

Den här var braaaa (:

Här tar trean ett kliv direkt till splatterfilm och rent äckel, som man inte såg ett spår av i de två tidigare filmerna. Handlingen blir lite väl onaturlig. Men likväl en film om onda andar, och sådant går alltid hem.

gurka__

har inte sett 2:an men tycker att den här är jävligt dålig ändå...ettan va bättre...en svag 2:a får den

Inte direkt lik föregångarna. Ettan är klassisk, tvåan är en riktigt värdig uppföljare men den här borde aldrig ha gjorts. Filmens andra hälft är så dålig och slutet rent ut av uselt. Ett slöseri med specialeffekter försöker väga upp avsaknaden av manus. Till filmmakarnas försvar tror jag själv att det usla slutet KAN ha något att göra med att unga Heather O'Rourke avled innan filmen var färdiginspelad.

Poltergeist (1982)
Poltergeist 2 - Den andra sidan (1986)