Poltergeist 2 - Den andra sidan

Handling: Familjen Freeling flyttar till Dianes mamma för att komma över chocken att Carol Anne blev bortrövad av bullerandar. Men det dröjer inte länge förrän de är tillbaka. Denna gång leds ondskan av prästen Kane, en religiös fanatiker som är ansvarig för hans anhängares dödsfall. Hans mål är den änglalika Carol Anne, som måste skyddas av familjens kärlek och kraften hos mediumet Tangina. En resa till dödsriket på den andra sidan blir nödvändig..

År: 1986
Regissör: Brian Gibson
Originaltitel: Poltergeist II: The Other Side
Längd: 01:31, 02:09 (Original Cut)
Ingår i tema: Spöken

Jaclyn Bernstein
Robert Lesser

Copyright Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)

Arcadia

första filmen är bäst och detta är väl en okej uppföljare..

magnus_65

Efter alla förhoppningskrossande recensioner jag läst om denna film så var den bättre än väntat=)

Yasmin

Braaaaa film inte sådär jätteläskig film..

Agneta 78

Den här är oxå bra, till och med lite bättre än ettan tycker jag=)

Handlingen sviktar någonstans på mitten - känns som om den bara dokumenterar vad som händer familjen och inga känslor kommer fram. Klar obehaglig dock, och därför en favorit.

Mycket bra och värdig uppföljare. Den har faktiskt några av de mest imponerande specialeffekter jag sett från en film från mitten av 80-talet. Filmen har också Pastor Kane, spelad av Julian Beck, som utan tvekan är en av de mest obehagliga karaktärer jag sett. Mycket stark trea!

Poltergeist (1982)
Poltergeist 3 (1988)