Klantskallarna

2,1

Handling: Gör dig redo för en vild sommar! Bill Murray spelar Tripper Harrison, den levnadsglade sommarlägerchefen på Camp North Star. Massor av skoj och galenskap väntar när han, tillsammans med sitt sanslösa gäng lägerledare, anstränger sig för att bryta alla regler som finns. Galenskaperna fortsätter när de försöker vinna guld i en lägerolympiad och får en sommar de sent ska glömma...

År: 1979
Norma Dell'Agnese
Chris Makepeace
Michael Kirby

klinger

Med dagens mått mätt duger inte den här filmen , sexistiskt förutsäjbart och inte direkt roligt.

Sommarlägerfilmernas original med en strålande Murray i en av sina allra tidigaste roller. Jag skrattade inte ihjäl mig direkt, men trivdes ändå rätt bra. Den är inte så crazy som man kanske kan tro, utan har faktiskt en del hjärta i sig också.

Småkul film med en ung Murray som alltid, alltid är väldigt rolig. Här är han rätt naturlig i sin roll, så det blir faktiskt väldigt kul, lite säregen humor dock. Annars är det lite larvigt, inget man inte klarar av, men det blir trist med tanke på hur lik Meatballs är andra filmer från samma tid. En trea blir det, välförtjänt betyg.

struwe

klassisk men inte särskilt kul film som lever på Bill Murray,smålarvigt

Klantskallarna 2 (1984)
Supertönten 2 (1986)
Supertönten slår till igen (1992)