Supertönten slår till igen

2,0

Handling: Om Gud önskar att vi ska ha det tråkigt här på Jorden, skulle han inte ha skapat Lakeside Water Ski Camp - vattenskidskolan där allt kan hända. Här finns inga regler, inga hämningar och massor med vilda elever. Det som här kallas vattenskidåkning kommer aldrig någonsin att godkännas som olympisk gren.

Just nu pågår partyt för att fira starten på sommaren med ett nytt gäng lättklädda sexiga lekkamrater anförda av läraren Ricky Wade - en demon på vattenskidor och inte heller någon ängel när det finns tjejer i närheten.

Men den här sommaren drar mörkret in över Lakeside och lägrets framtid är hotad. Alla närvarande är beredda att sträcka ut en hjälpande hand - bara de har någon ledig utan att ställa ner ölglaset...

År: 1992
Regissör: Bob Logan
Originaltitel: Meatballs 4
Alternativ titel:Summer Vacation
Alternativ titel:Klantskallarna 4 (Söktitel )
Corey Feldman
Frank Walton
Brian Christensen
Jo Farkas
Monique Noel

Den svenska titeln gör mig verkligen djupt irriterad. Skulle vara dödsstraff på den som kom på den.

"Klantskallarna 4" har sina klara poänger och för mig personligen passade den här bäst i filmserien. Inga mer rymdvarelser och döda filmstjärnor, utan mer traditionell lägerkomedi med väldigt fina halvnakna brudar (läs Cristy Thom) och sen är den acceptabelt korkat rolig. Barnskådisfavoriten Feldman har väl inte riktigt hamnat rätt och hans dans är... ja... inte är den bra inte! En ultraflummig hemmagjord Michael Jackson-dans som känns lite pinsam. Men det är ju kul att han bjuder på sig själv.

Kanske låter konstigt men en sån här film behöver nakna bröst för att bli bra. Så man kan väl se det som en hyllning till kvinnan när jag ger den en stark tvåa. :)

Klantskallarna (1979)
Klantskallarna 2 (1984)