Supertönten 2

2,0

Handling: Rudy är skolans sista oskuld och det är stor risk att han förblir så för alltid. För Rudys framgångar hos det motsatta könet är minst sagt dåliga. Men vår herre i himmelen, som ser allt och som älskar de svaga, beslutar sig för att ingripa.

När porrfilmsstjärnan Roxy Dujour dör av överansträngning vid en filminspelning släpps hon inte in genom himmelrikets port. Hon får order att utföra en sista god gärning. Hon återvänder till Jorden för att förvandla Rudy från en menlös tönt till en oemotståndlig man och förförare... Snacka om att utföra mirakel!

År: 1986
Regissör: George Mendeluk
Originaltitel: Meatballs III: Summer Job
Alternativ titel:Klantskallarna 3 (Söktitel )
Ursprungsland: Kanada
Pamela Collyer
Colleen Kennett
Willye Fleming
Maury Chaykin

I "Klantskallarna 3" (svenska titeln endast påhittad av svenska distributören) följer vi första filmens karaktär Rudy. Alltid positivt att man på något sätt försöker förknippa filmerna med varandra, problemet är bara att det inte alls känns som samma person. Bill Murrays karaktär nämns också i början.

Riktigt 80-talsalster. Har allt man förväntar sig och lite till. Egentligen inte alls bra men Kellerman är rätt bra i sin roll och unge Dempsey passar som handen i handsken. Stabil tvåa!

Klantskallarna (1979)
Klantskallarna 2 (1984)
Supertönten slår till igen (1992)