Mystic River

Handling: Sean Devine, Jimmy Markum och Dave Boyle var oskiljaktiga vänner som barn i ett av Bostons arbetarkvarter. Men en dag inträffade något, som innebar slutet på vänskapen och som för alltid förändrade deras liv. Tjugofem år senare påträffas en ung flicka vid namn Katie Markum brutalt mördad i en park i Boston. Hon visar sig vara dotter till den f d fängelsekunden Jimmy Markum. Fallet utreds av hans barndomsvän, kommissarie Sean Devine vid mordroteln. En av de misstänkta gärningsmännen råkar vara Dave Boyle, som var den som sist såg Katie mordnatten på en sjaskig bar i Bostons utkanter. Bygger på författaren Dennis Lehanes kritikerrosade bestseller "Rött regn".

År: 2003

Matty Blake
Andrew Blesser
Douglass Bowen Flynn
Jonathan Togo

Härlig rulle med mycket spännande story.Bra skådespeleri och även mycket bra foto.Men även det så är detta inte en film i min smak.Det får bli en trea.Sevärd!

Frida_OSX

Bra skådespelare och story dock lite för förutsägbar.. Växlar mellan 2 eller 3:a men den 3:a får det bli.

Moonlighting

Överlag en bra film som dessvärre lider av ett alltför övertydligt berättande. Det blir dessutom en märklig effekt av att Sean Penns fullständiga närvaro kontrasteras mot de övriga skådespelarnas mer manierade och konstruerade skådespeleri. Märk skillnaden mellan Sean Penn och Tim Robbins när de sitter ute på verandan i en känslomässig scen. Det är som de agerar i två skilda filmer. Tim Robbins konstruerade Hollywoodagerande kontra Sean Penns nakna och utlämnande spel. Sevärd.

Hyfsad, men jag gillade inte slutet.

swing

Med Clint som regissör blir det sällan dåligt. Inte nu heller. Killarnas barndom har satt sina spår.
FILMEN BERÖR

/susanne

Det finns så många bihandligar att jag inte riktigt har koll på vad som är huvudhandlingen och det gör mig lite förvirrad. Varje del i sig är intressant och man känner för karaktärerna men nja... en trea får det bli. Det är ingen film som jag ångrar att jag sett men inte heller skulle ha i min filmsamling om man säger så.

själva handlingen var bra men själva upplägget på hela filmen va komplicerad. stark 3a

Cammie

Oerhört obehaglig film, som nästan blir lite för obehaglig. Starkt spel från alla inblandade.

Savannah

Hade det inte varit för det värdelösa slutet hade betygsfyran sutttit som en smäck. Och HUR bra är inte Sean Penn - och Marcia Gay Harden? Se den, glöm slutets svårköpta sensmoral.

clint_estwood

en mycket fin handling, grym regi, bra skådespelare...mycket bra film! rekomenderas!