Deep Impact

Handling: Vad skulle du gör om du visste att om ett fåtal dagar kommer en enorm komet att kollidera med Jorden och all mänsklighet att utplånas?

År: 1998
Richard Schiff
Leelee Sobieski
Blair Underwood

Copyright DreamWorks

Visst är Elijah Wood bra i den här filmen, och det kan vara intressant med sådana här filmer. Men jag tyckte inte att den var så himla bra, den var kanske spännande under den första delen av filmen, men extremt innehålls-lös var den dessutom den resterande delen av filmen, när man bara satt och väntade på det intressant slutet. Nej detta var för trist, trist och spännande på samma gång, det blir en solid tvåa.

Shcookie

En ganska stark trea får det bli för den här filmen. Man kan riktig känna den obehagliga domedagskänslan hela filmen igenom och under andra halvan blir det riktigt spännande.

Amerikansk undergångs action i ett nötskal. Otroligt föutsägbar och lam. Fast jag tycker fortfarande att det är kul att kolla.

Christiian2

Faktist så tyckte jag att denna var bättre än ''Armageddon'' som jag älskade första gången jag såg den, men denna är klart också grym!

inarko

Har svårt att välja mellan denna och Armageddon, båda är grymma, båda har extremt bra skådespelare i sig och specialeffekterna är grymma!

Faktiskt något bättre än Armageddon.
Deep Impact hade bättre skådisar.
Det bästa med filmen var självklart de påkostade effekterna. Fast den var förutsägbar och klichéerna staplades på varandra.

Hanes

Visst kan filmen vara lite spännande ibland, men på dom flesta ställen är filmen bara så händelselös och då tråkig. Jämfört med den här är Armageddon mycket bättre. Stark tvåa..

Filmen lever enbart på sina fräcka effekter. Manuset är uselt och genomsyras av "hjältedåd" och "I love you"-dialoger och musiken alldeles för sentimental och jobbig. Men men, med det sagt så var det kul att se en stor del av världen gå under.