Bless the Child

Handling: Maggie får kämpa för sitt liv och mänsklighetens räddning när en djävulssekt tar hennes systerdotter, som man tror ska förlösa ondskan i världen.

År: 2000
Helen Stenborg
Matthew Lemche
Dan Warry-Smith

Pesole

En underbar film med Kim Bassinger, hon är riktigt duktig skådespelare, speciellt i den här filmen. Den var läskig ibland, men hur bra som helst.

Mattias15

En film som inte fångade mitt intresse riktigt. effekterna var dåliga och visa stunder när demonerna och annat liknande dök upp i rutan undrade man varför? Ska detta vara skrämmande eller bara ge en stämning av ondska. Behållning i den här filmen är den lilla flickan som totalt äger The Bad Guy flera gånger. Om man gillar sådana här filmer med ondska mot godhet i form av Djävul och Gud kan man lätt se denna film. Jag ångrar inte mitt beslut att se den men filmen får bara en stark tvåa.

die_hard

jo då lite läskig är den allt

Sweet_Jenny

En bra thriller, kom inte ihåg så mycket av den men den får iaf minst en stark trea! =)

Robert_Eriksson

En ganska intressant story, men tyvärr tycker jag att stämningen i filmen inte känns riktigt bra. Effekterna stör jag mig på, skådespelarna är långt ifrån perfekta och det hela blir ibland lite larvigt. En stark tvåa.

Brukar gilla filmer som har med Djävulen att göra, men denna tycker jag inte var så märkvärdig. Den var ganska spännande och intressant, men den innehöll en del löjliga och onödiga specialeffekter.

Jag förstår mig inte på handlingen riktigt. Vad är det systerns man egentligen vill? Den är inte läskig, snarare bisarr, och verkar ha tagit till alla knep för att få den att sälja genom att verka så skum som möjligt.