Baltic Storm

2,0

Handling: Den kontroversiella filmatiseringen efter den tyska journalisten Jutta Rabes konspirationsteorier om vad som hände och föregick färjan M/S Estonias förlisning 1994. Julia Reuter, en journalist vid ett ledande tv-magasin i Berlin, försöker att få till ett scoop om illegal, militär vapenhandel från Ryssland. Hennes undersökningar leder henne till Tallinn i Estland, där hon på kvällen den 27 september 1994 missar färjan Estonia till Stockholm med bara några minuter. En av lastbilarna ombord på fartyget är fullastad med högteknologiska vapen.

År: 2003

Andreas Günther
Barbara Schöne
Thure Riefenstein

klinger

Jag tycker den är sevärd men inte mer.

rederiert

Kom aldrig ut på biograferna efter politiska påtryckningar. Just därför bör den ses. Alltid skumt när en film sågas helt av eniga kritiker under stort rabbalder med politiska undertoner för att glömmas bort. Konstigt att inte Hollywood följde upp med en egen version. Själva filmen känns inte speciellt realistisk utan blev ett snabbt hopkok om olyckan. Någon gjorde sig besvär att bli medllem på Discshop bara för att såga filmen utan att köpa den eller någon annan film heller.

KP FANS

En tankeställande film.

Bra men det var lite misstag.
Den får en 3a.
;)

stankovic

Bra film,skulle inte bli förvånad om teorin är sann som gjorde att båten sjönk.

die_hard

en tvåa faktiskt trot eller ej

Indy_92

Helt onödig film men bara för att Jurgen Prochnow e med så får den en svag trea!!

Robert_Eriksson

En intressant film, även om jag nog inte riktigt tror på att det hela gick till såhär. Kan förstå att människor kan störa sig på den. Bra skådespelarinsatser, men språket är ett minus, då det inte känns så verklighetstroget när tillexempel svenskar talar engelska med varandra.